دادگاه عالی رای منع رسیدگی به دادگاه ها از اختلافات BCCI توسط مقامات ایالت کریکت را آزاد کرد


روز چهارشنبه ، دیوان عالی کشور دستور خود را منتشر کرد که به موجب آن دادگاه های دیگر از رسیدگی به اختلافات مربوط به شورای کنترل کریکت در هند (BCCI) و انجمن های کریکت ایالتی منع شدند. در تاریخ 14 مارس 2019 ، عالی ترین دادگاه سایر دادگاه های کشور را از سرگرم کردن یا رسیدگی به پرونده های مربوط به پول غنی از اتحادیه های BCPP و انجمن های کریکت ایالت منع کرد تا زمانی که یک واسطه و وکیل ارشد دادگاه ، P.S. اختلافات در انتظار است.

بوق تجاری

Narasimha ، که سپس به اسکله curiae کمک می کرد ، به عنوان واسطه برای حل اختلافات مربوط به مدیریت کریکت در BCCI منصوب شد.

لاوا ، که شامل قاضیان L. Nageshwara Rao ، Hemant Gupta و Ajay Rostoga بود ، در یک جلسه ویدئو کنفرانس ، اظهارات وکلای مختلف را از طرف مقامات کریکت ایالتی مورد توجه قرار داد و تصمیم به لغو این دستور گرفت.

ناراسیما گفت ، کلیه دادخواست دهندگان که مزایای مختلفی را پذیرفته اند که توسط دادگاه های بالاتر قابل قبول است ، مجاز به مراجعه به دادگاه های بالاتر مربوطه هستند تا از روش های درمانی خود استفاده کنند.

دادگاه عالی این واقعیت را متذکر شد که تعداد زیادی از پرونده ها غیرقانونی شده اند زیرا تسکین خواسته شده در آنها قبلاً در روند مراقبت رضایت داشته است.

دادگاه عالی اکنون برخی از پرونده های موقت را برای بررسی در هفته سوم ژانویه سال آینده ارسال کرده است.

دادگاه عالی ، منصوب كردن ناراسیما به عنوان واسطه ، گفت كه طرفین را در مورد موضوعات مطرح شده توسط آنها شنیده و به كمیته مدیران (BA) منصوب دادگاه توصیه می كند.

بالا رفته

دادگاه گفت: “در صورت عدم رضایت طرفین ، این دادگاه موضوع را مورد رسیدگی قرار خواهد داد” و از وی خواست كه با موضوعات مطرح شده توسط چندین انجمن كریكت در خصوص تخصیص بودجه برای آنها رسیدگی كرده و توصیه های مناسب را به JI ارائه دهد.

در سال 2017 ، دیوان عالی کشور CoA را به ریاست وینود ری ، رئیس کنترل و بازرسی کل هند (CAG) ، برای مدیریت امور BCCI و پیروی از توصیه های دادگاه منصوب کرد. کریکت بدن

مباحث ذکر شده در این مقاله