گل دوم جود بلینگهام به دورتموند با 6 گل کمک کرد تا با بایرن مونیخ همگام شود.

دو گل جود بلینگهام از انگلیس به بروسیا دورتموند کمک کرد تا روز یکشنبه با نتیجه 6-0 وولفسبورگ را شکست دهد و در سه بازی مانده به پایان رقابت های قهرمانی بوندس لیگا را حفظ کند. بلینگهام در نیمه دوم دو گل زد زیرا دورتموند وولفسبورگ را به یک پیروزی دراماتیک هدایت کرد تا امیدهای خود را برای اولین قهرمانی در 11 سال زنده نگه دارد. این برد تیم ادین ترزیچ را در فاصله یک امتیازی با بایرن مونیخ صدرنشین لیگ نگه می‌دارد که در روز شنبه با اختلاف 2-1 مقابل وردربرمن پیروز شد.

امره جان، هافبک دورتموند، که بلینگهام و کریم آدیمی گلزن دیگرش را نیز تمجید کرد، گفت: “هنوز تمام نشده است. ما باید همه بازی هایمان را ببریم و ببینیم چه اتفاقی می افتد، اما این باور قطعا هنوز وجود دارد.”

او گفت: “وقتی آنها چنین بازی می کنند برای من راحت تر است. هر دو کیفیت گلزنی را دارند و امروز این را نشان دادند.”

بلینگهام، ملی پوش انگلیسی که در روزهای اخیر به رئال مادرید پیوسته بود، اکنون در این فصل 13 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده است.

دورتموند تنها پس از 14 دقیقه از حریف جلو افتاد و هر دو تیم در دیدارهای ابتدایی به برتری رسیدند.

آدیمی سریعتر از مدافع خود، سانتر منحرف شده جولیان رایرسون را دریافت کرد و توپ را به طرز ماهرانه ای به زیر تیرک دروازه فرستاد و دروازه را باز کرد.

وقتی پاتریک ویمر وارد دروازه شد، ولفسبورگ باید به گل تساوی می‌رسید، اما مهاجم آلمانی مستقیماً به سمت دروازه‌بان دورتموند، گرگور کوبل شلیک کرد.

در سمت دیگر، دونیل مولن یک موقعیت عالی را در ضد حمله هدر داد، زمانی که تصمیم گرفت به جای تک به تک شدن با کوهن کاستلز، دروازه بان وولفسبورگ، توپ را مربع کند.

دورتموند با ضربه سر سباستین هالر، درست قبل از پایان نیم ساعت، اختلاف را دو برابر کرد.

بعد از اینکه متس هوملز به طرز درخشانی توپ را در میانه میدان دفع کرد، آدیمی فضایی پیدا کرد تا از جناح چپ حمله کند و هالر را در مقابل دروازه با یک سانتر کوتاه خشن بیرون آورد.

“بدون پیشنهاد” برای بلینگهام

در حالی که حملات دورتموند در حال نفوذ به خط دفاعی وولفسبورگ بود، مولن به سرعت یک سوم را اضافه کرد.

تیم میزبان پس از پایان وقت استراحت به جدا کردن میهمان خود ادامه داد و بلینگهام پس از دویدن دیوانه وار از نیمه خود به گل رسید.

ادیمی دقیقه 5-0 بعد از آن بازی را به ثمر رساند و بعد از اینکه او و هالر با هم ترکیب شدند و در محوطه جریمه وولفسبورگ مالکیت توپ را به دست آوردند، به دروازه خالی رفت.

مهاجم آلمانی می توانست هت تریک کند وقتی بلینگهام در محوطه جریمه پایین آمد اما ضربه پنالتی را بالای دروازه شلیک کرد.

بلینگهام دقایقی مانده به پایان بازی را تکمیل کرد و پس از ارسال جولیان برانت از فاصله نزدیک به گل رسید.

آینده هافبک انگلیسی همچنان نامشخص است، اما سباستین کل، مدیر ورزشی دورتموند، پیش از بازی تاکید کرد که او هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای انتقال دریافت نکرده است.

«جای تعجب نیست که شایعاتی وجود دارد، ما قبلاً در چنین وضعیتی بوده ایم. اما هیچ چیز جدیدی برای اعلام و هیچ پیشنهادی وجود نداشت.» او به DAZN گفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله