هم تیمی های آبامان و گابن مجبور شدند در طبقه فرودگاه – فوتبال – بخوابند

پیر امریک اوبامیانگ و هم تیمی هایش در گابن مجبور شدند شب را قبل از مهمترین بازی مقدماتی جام ملتهای آفریقا مقابل گامبیا در کف فرودگاه بخوابند.

آبامان پس از ورود به فرودگاه بانجول روز یکشنبه ، پیش از درگیری گروه D در پایتخت گامبیا ، از رسانه های اجتماعی برای آشکار کردن وضعیت خود استفاده کرد.

هیئت های گابون گزارش دادند که به دلیل مشکل اداری اجازه خروج از فرودگاه را ندارند و آنها مجبور شدند قبل از اینکه صبح اجازه داده شوند پس از مداخله دولت ، روی زمین بخوابند.

هیچ دلیلی برای این تیم عنوان نشده بود که نتواند فرودگاه را ترک کند و به هتل به محض ورود حرکت کند ، و حتی با توجه به استانداردهای قبلی مهارت بازی در فوتبال آفریقا این امر غیر عادی بود. فدراسیون گابن عکس های این حادثه را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد ، اما بدون هیچ توضیحی.

اوبامیانگ در توئیتی با اشاره به نقاط ضعف قبلی در کنفدراسیون فوتبال آفریقا نوشت: “این کار خوبی برای CAF است ، مثل اینکه ما در دهه 1990 بودیم.”

“این به ما انگیزه نخواهد داد ، اما مردم باید بدانند و SAB باید مسئولیت را بپذیرد. (این) سال 2020 است و ما می خواهیم آفریقا رشد کند ، اما به آنجا نمی رسیم. “مهاجم آرسنال بعدا اضافه کرد.

گابن در رده اول جدول رده بندی گروهی قرار دارد و سه امتیاز بیشتر از گامبیا است که برای اولین بار فینال جام ملت ها است. دو تیم برتر گروه – که شامل آنگولا و جمهوری دموکراتیک کنگو نیز می باشد – در اوایل سال 2022 در کامرون به فینال می رسند.