مورینیو ششمین قهرمانی اروپا را هدف قرار داده است زیرا سویا قصد دارد کامل بماند

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، هرگز در فینال اروپا شکست نخورده است و سویا در فینال لیگ اروپا شش از شش است. روز چهارشنبه در بوداپست باید چیزی داد. مورینیو پرتغالی پنج قهرمانی مهم قاره ای را در اختیار دارد – دو قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو جام لیگ اروپا و اولین قهرمانی سال گذشته در لیگ کنفرانس اروپا با تیم ایتالیایی. این بازیکن 60 ساله در سال 2003 با هدایت پورتو به جام یوفا، پیشروی لیگ اروپا، نشان خود را در صحنه بزرگ ثبت کرد و در سال بعد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

اینترمیلان اولین قهرمانی اروپایی خود را پس از 45 سال در سال 2010 به دست آورد و او چهارمین جام قاره ای خود را در دوران حضورش در منچستریونایتد در سال 2017 با قهرمانی در لیگ اروپا جشن گرفت.

بیست سال بعد، او در حال مخالفت با مخالفانی است که می گفتند پس از یک دوره ناامیدکننده در تاتنهام، دوران حرفه ای او رو به افول است.

اگر رم در مجارستان قهرمان شود، مورینیو از شر جیووانی تراپاتونی خلاص می شود که در دوران مربیگری خود پنج جام مهم اروپایی را نیز به دست آورده است.

بدون شک مورینیو خوش سفر با افزایش سن و تجربه بهتر می شود.

پرتغالی گفت: بهترین مربی، بهترین فرد، همان DNA. “DNA انگیزه است، این شادی است. خواستن آن لحظات بزرگ، و این احساساتی است که من سعی می کنم به بچه ها منتقل کنم.

“من فکر می کنم با تجربه خود می توانید بهتر و بهتر شوید. فکر می کنم با افزایش سن مغز شما تیزتر می شود و انباشت دانش بهتر می شود.

فکر می کنم وقتی انگیزه خود را از دست می دهید متوقف می شوید. انگیزه من هر روز بیشتر می شود. فکر می کنم الان بهترم.”

رم که در نیمه نهایی بایرلورکوزن را شکست داد، در رده ششم سری آ قرار دارد، اما پیروزی مقابل حریف اسپانیایی این هفته بلیت لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

آینده مورینیو فراتر از این فصل نامشخص است، اما او می گوید که اکنون تنها روی بازی چهارشنبه در پوشکاش آرنا تمرکز کرده است.

– پادشاهان لیگ اروپا –

مورینیو برای رسیدن به هدفش باید سویا را که پادشاهان رقابت‌های دسته دوم اروپا هستند پشت سر بگذارد – برد شش بازی آنها دو برابر اینترمیلان، لیورپول، یوونتوس و اتلتیکو مادرید است.

آنها در رده یازدهم لالیگا قرار دارند، اما در اروپا به سبک خود ظاهر شده‌اند و در یک بازی مقابل منچستریونایتد با نتیجه 2-0 شکست خوردند تا غول‌های انگلیسی را قبل از شکست یوونتوس در نیمه نهایی شکست دهند.

این یک پایان خوب برای فصل برای باشگاهی است که در بیشتر دوره‌های رقابت‌ها با سقوط به دسته سقوط می‌کرد، جولن لوپتگی و سپس خورخه سامپائولی را قبل از اینکه خوزه لوئیس مندیلیبار هدایت کشتی را بر عهده بگیرد، اخراج کرد.

خسوس ناواس، مدافع کناری کهنه کار، تنها دو ماه پس از اینکه مندیلیبار هدایت این تیم را برعهده گرفت، قصد دارد برای چهارمین بار قهرمان لیگ اروپا شود.

بازیکن سابق منچسترسیتی گفت: ما (شب های لیگ اروپا) متحول می شویم و باور نکردنی است که چگونه در هر مسابقه بیرون می آییم.

این مسابقه‌ای است که چیزهای زیادی به ما داده است و لذتی که هر بار که در آن شرکت می‌کنیم باعث می‌شود تا جایی که ممکن است پیش برویم.

کاری که خوزه لوئیس با ما انجام داد اساسی بود. او بهترین های ما را به ارمغان آورد و اگر به تیم هایی که حذف کردیم نگاه کنید، باید به آن افتخار کنید. او لیاقت این را دارد که برای مدت طولانی در کنار ما بماند.

او مربی ای است که همیشه ما را تحت فشار قرار می دهد و از اخلاق کاری برخوردار است که سخت تمرین کند و بهترین ها را از ما بگیرد. ورود او همزمان با یک چرخش باورنکردنی در فصل ما بود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله