مسترکلاس ایلکای گوندوگان منچسترسیتی را با هزینه اورتون به قهرمانی نزدیک کرد

ایلکای گوندوگان گفت منچسترسیتی تجربه خود را در پایان فصل نشان می دهد، پس از اینکه این آلمانی در پیروزی 3-0 یکشنبه دو گل به ثمر رساند که باعث شد اورتون در نبرد سقوط از روی شانه های خود نگاه کند. سیتی چهار امتیاز با آرسنال فاصله دارد که بعداً در خانه برایتون به میدان می‌رود و سه بازی برای هر دو تیم باقی مانده است. تفاضل گل برتر قهرمانان فعلی به این معنی است که پنج امتیاز از بازی های باقیمانده آنها احتمالا برای پنجمین عنوان قهرمانی در شش فصل کافی است.

گوندوگان گفت: ما تیم بسیار باتجربه ای داریم و رفتن به آخرین بازی های فصل برای ما شرایط جدیدی نیست و این به ما کمک زیادی می کند. “این در مورد حفظ آرامش و باور به توانایی های خود است.”

اورتون تنها یک امتیاز خارج از منطقه سقوط باقی می‌ماند و اگر لستر دوشنبه لیورپول را شکست دهد، می‌تواند به رده سوم جدول سقوط کند.

برخلاف مشکلات تافی ها، سیتی همچنان در مسیر سه گانه قرار دارد و می تواند در آستانه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه مقابل رئال مادرید، مرخصی لوکس بعد از ظهر را برای برخی از ستارگان خود فراهم کند.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی گفت: حضور در اینجا رویایی است که به حقیقت پیوسته است. “تنها تیمی در اروپا که در همه رقابت‌ها می‌جنگد. تمام نشده است، هرگز در لیگ برتر تمام نشده است. برای قهرمانی به دو برد دیگر نیاز داریم.”

گواردیولا از تیمی که روز سه شنبه در پایتخت اسپانیا به تساوی 1-1 رسید، چهار تغییر داد و جان استونز، برناردو سیلوا، کوین دی بروین و جک گریلیش روی نیمکت ماندند.

35 دقیقه طول کشید تا میهمانان ریتم خود را پیدا کنند و در این مرحله آنها باید عقب می افتادند زیرا میسون هولگیت به نحوی یک فرصت عالی را برای باز کردن دروازه پس از ضربه سر جیمز تارکوفسکی از کرنر به گل تبدیل کرد.

سه دقیقه پس از حضور هولگیت، بازی به عنوان یک مسابقه تمام شد.

گوندوگان در صدر قرار دارد

گواردیولا با وجود دو گلزنی آلمانی در پیروزی 2-1 آخر هفته گذشته مقابل لیدز، پس از از دست دادن پنالتی توسط هافبک در زمانی که ارلینگ هالند فرصت هت تریک خود را داشت، گواردیولا سخنان سختی برای گوندوگان داشت.

گوندوگان یک ضربه فوق‌العاده برای کنترل انجام داد و سپس پاس ریاض محرز را در یک حرکت به خانه زد تا بن بست را بشکند.

چند دقیقه بعد، او گل دوم را ایجاد کرد و در یک سانتر، هالند را با ضربه زدن سوم خود در 39 دقیقه، برای پنجاه و دومین گل او در فصل تغذیه کرد.

سرمربی اورتون، شان دایچ، فاش کرد که او هم‌اکنون به دو بازی آخر فصل فکر می‌کند و به جای نیل موپای، دومینیک کالورت-لوین، مهاجم طلسم‌گر، دومینیک کالورت-لوین، که بیشتر فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده است، در نیمه دوم فکر می‌کند.

دیش گفت: “او احساس کرد کشاله ران تنگی دارد، اما کشاله ران تنگ می تواند به کشاله ران آسیب دیده تبدیل شود.” “اگر 0-0 بود کار سخت تر بود، اما در 2-0 باید گل را می زدم.”

گواردیولا نمی‌توانست نیمه دوم آرام‌تری را برای آماده شدن برای دیدار قهرمان اروپا در اواسط هفته بخواهد، زیرا یک لحظه درخشان دیگر از گوندوگان شش دقیقه پس از شروع مجدد بازی را 3-0 کرد.

این بازیکن 32 ساله احتمالاً با قراردادش در پایان فصل در آخرین ماه حضور هفت ساله خود در منچستر قرار خواهد گرفت و ظاهراً بارسلونا آماده است تا انتقال آزاد را انجام دهد، اما به نظر می رسد که در اوج ادامه خواهد داشت. .

گوندوگان یک ضربه ایستگاهی از ناامیدی جردن پیکفورد را به ثمر رساند تا نهمین گل فصل خود را به ثمر برساند.

تفاضل گل می‌تواند در نبرد سقوط تعیین‌کننده باشد و اورتون حداقل توانست خونریزی را در 3 متوقف کند.

در واقع، تیم میزبان در کوارتر پایانی با ضربه سر آمادو اونان به تیر افقی برخورد کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله