لیگ برتر لانکا توسط ICC به دلیل ادعای تلاش برای ترتیب دادن مسابقات مورد تحقیق قرار گرفت: گزارش

ICC لیگ برتر لانکا را برای ادعای ترتیب معاملات بررسی می کند: گزارش

وزارت کشور گفت در مورد تحقیقات در حال انجام اظهارنظر نمی کند.© خبرگزاری فرانسه


به گزارش رسانه ها ، شورای بین المللی کریکت در حال تحقیق درباره تلاش ادعایی برای رفع مسابقات لیگ برتر سریلانکا است که قرار است از روز پنجشنبه آغاز شود. در این شکایت آمده است که کرکتر سابق ملی از بازیکن لیگ برتر لانکا درخواست تجدید نظر می کند و به گفته Lankidip ، وی توسط اداره مبارزه با فساد (ACU) وزارت امور داخلی مورد بررسی قرار می گیرد. روزنامه افزود: “بازیکن سابق ملی که گویا چنین رویکردی را اتخاذ کرده است اکنون در خارج از کشور است.”

بوق تجاری

وزارت کشور گفت که در مورد هرگونه تحقیقات در حال انجام بحث نخواهد کرد. کمیسیون مبارزه با فساد سریلانکا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

مسابقات Twenty20 روز پنجشنبه بدون تماشاگر آغاز می شود ، اما با نظارت دقیق نمایندگان ICC ضد فساد ، هیئت ملی و وزارت ورزش.

هفته گذشته ، مربی سابق بولینگ سریع سریلانکا ، نووان زویسا گفت که پس از تحقیقات دو ساله ، وی از تصمیم دادگاه منصوب شده توسط وزارت کشور تجدید نظر می کند ، که وی را به جرم سه جرم مربوط به این ترتیب مقصر شناخته است.

پس از آنکه هارین فرناندو ، وزیر وقت ورزش گفت ، ICC جزیره اقیانوس هند را فاسدترین کشور کریکت در جهان می داند ، سری لانکا سال گذشته قانون ضد فساد در ورزش را وضع کرد.

هیئت سریلانکا و وزارت کشور برنامه های ضد فساد را برای بازیکنان و مسئولان اجرا می کنند و یک خط تلفن 24 ساعته ایجاد می کنند تا گزارش هرگونه “فعالیت مشکوک یا فساد آمیز” را گزارش دهد.

بالا رفته

این مسابقات اولین کریکت در سریلانکا خواهد بود که انگلیس در ماه مارس با گسترش ویروس کرونا به طور ناگهانی از یک سری آزمایش دو مسابقه کنار کشید.

به دلیل محدودیت در ویروس که توسط مقامات اعمال شده و حدود 21000 نفر در سریلانکا معرفی شدند ، این پرتاب سه بار به تعویق افتاد.

مباحث ذکر شده در این مقاله