لیگ برتر ، لیگ فوتبال انگلیس موافقت می کنند تا ویروس ها را با 250 میلیون پوند ذخیره کنند


لیگ برتر و لیگ فوتبال انگلیس روز پنجشنبه با یک بسته نجات 250 میلیون پوندی به توافق رسیدند و ماههای بلاتکلیفی را برای باشگاههای لیگ پایین که در دوره شیوع ویروس کرونا دچار مشکل مالی بودند پایان داد. لیگ فوتبال انگلیس اعلام کرده است که باشگاه های لیگ های اول و دوم – سطح سوم و چهارم – کمک هزینه هایی به ارزش 50 میلیون پوند (67 میلیون دلار) دریافت می کنند. لیگ برتر تعهدات مالی بیشتری را برای کمک به EFL در تأمین وام 200 میلیون پوندی برای باشگاه های مرحله دوم قهرمانی فراهم می کند.

بوق تجاری

به دنبال آن ماه ها گفتگو بین دو هیئت حاکمه انجام شد که به دلیل عدم دستیابی به توافق مورد انتقاد قرار گرفت.

دولت به طور مداوم اظهار داشته است که لیگ برتر ، نه مpدی ، باید به EFL کمک کند.

ریک پری ، رئیس EFL گفت: “هدف اصلی ما در طی این روند اطمینان از زنده ماندن همه باشگاه های EFL از تأثیر مالی همه گیری بود.”

“من خوشحالم که اکنون به نمایندگی از باشگاه های خود به مصوبه ای رسیده ایم و همانطور که در تمام این مدت پشتیبانی کرده ایم ، پس از چندین ماه بلاتکلیفی پشتیبانی و شفافیت لازم را ارائه خواهیم داد.”

ریچارد مسترز ، مدیر اجرایی لیگ برتر ، گفت: لیگ برتر طرفدار هرم فوتبال است و به خوبی از نقش مهمی که باشگاه ها در جوامع خود دارند بازی می کند.

“تعهد ما این است که هیچ باشگاه EFL نباید فعالیت خود را به دلیل COVID-19 متوقف کند.”

“همه باشگاه های فوتبال همچنان متحمل خسارات مالی قابل توجهی می شوند ، اما امروز سهامداران لیگ برتر به اتفاق آرا موافقت کردند که بودجه و حمایت بیشتری را از باشگاه های EFL فراهم کنند که واقعاً دچار مشکل مالی شده اند.”

این بسته برای لیگ های اول و دوم به معنای 30 میلیون پوند برای تقسیم بین 48 باشگاه در این بخش ها و همچنین دسترسی به کمک هزینه 20 میلیون پوندی دیگر است.

30 میلیون پوند بلافاصله از لیگ برتر برای پرداخت سود از دست رفته در روز مسابقه پرداخت می شود.

کمک های مالی کنترل شده را می توان از طریق کمیته مشترک انتخاب EFL و لیگ برتر از طریق باشگاه های نیازمند درخواست کرد.

لیگ برتر متعهد شده است تا 15 میلیون پوند سود و هزینه سازمانی را برای تأمین وام 200 میلیون پوندی برای باشگاه های قهرمانی پوشش دهد.

بالا رفته

وزیر فرهنگ ، الیور داودن گفت: “من به گرمی از این معامله بین لیگ برتر و EFL استقبال می کنم ، باشگاهی که از طریق کوید تا 250 میلیون پوند از باشگاه ها پشتیبانی می کند.”

“خوشحالم که فوتبال برای توافق در مورد این بسته مهم گرد هم آمده است. هواداران شروع به بازگشت می کنند و ما به محض ایمن روی آن حساب می کنیم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله