لیونل مسی به دلیل ادای احترام به مارادونا – فوتبال 600 یورو جریمه شد

لیونل مسی و “بارسلونا” پس از گلزنی در پیروزی 4-0 روز یکشنبه مقابل اوساسونا ، به دلیل بلند کردن پیراهن خود به افتخار دیگو مارادونا ، کارت زرد نشان دادند که 780 یورو (706.30 پوند) جریمه شد.

مسی که 600 یورو جریمه شد و باشگاهش 180 جریمه شد ، با به تن کردن پیراهن بارسا به هموطن خود ادای احترام کرد تا پیراهن نیوولز اولد بویز مارادونا را به نمایش بگذارد ، حرکتی که در تمام مدت مورد ستایش قرار گرفت جهان.

با این وجود کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اسپانیا با پیروی از این قوانین ، رد اعتراضات بارسا در مورد مجازات و پیشنهاد آنها برای کنار گذاشتن آن ، خیلی دلسوز نبود ، زیرا این عمل ادای احترامی به مارادونا بود.

این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد که اگرچه این ژست را به عنوان ادای احترام پذیرفته است ، اما در ماده 93 قانون انضباطی آمده است که یک بازیکن باید بدون توجه به انگیزه ، در هنگام جشن پیراهن خود را مجازات کند.

در این بیانیه افزوده شده است که مسی فقط در صورت اخذ کارت به اشتباه از مجازات می تواند چشم پوشی کند. مسی از نیو اولد بویز حمایت می کند و قبل از عزیمت به بارسا در سن 13 سالگی در تیم نوجوانان باشگاه بازی می کرد. وی همچنین به مارادونا که در سال 1993 در روزاریو بازی کرد ، زمانی که برنده جام جهانی چهارشنبه گذشته درگذشت ، ادای احترام کرد.

مسی در اینستاگرام نوشت: “او ما را ترک کرد اما به جایی نمی رود زیرا دیگو ابدی است.”