لالیگا: فران تورس به پیروزی نزدیک بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید رسید.

ضربه فران تورس به بارسلونا کمک کرد تا از رکود اخیر خود خارج شود و روز یکشنبه اتلتیکو مادرید را 1-0 در لالیگا شکست دهد و گام بزرگی به سوی اولین قهرمانی خود از سال 2019 برداشته باشد.

پس از دو تساوی بدون گل متوالی، رئالی که در رده دوم قرار گرفت، با شکست سلتا در روز شنبه اختلاف امتیاز بارسلونا را کاهش داد، اما تورس در نیمه اول با نتیجه کم امتیاز خود را به 11 امتیاز بازگرداند و 8 بازی باقی مانده است.

سومین بازیکن دیگو سیمئونه اتلتیکو به عنوان خوش فرم ترین تیم اسپانیا رسید اما تورس در دقیقه 44 از لبه محوطه جریمه گلزنی کرد تا شاگردان خاوی هرناندز پیروز شوند.

هر دو تیم در نیمه دوم موقعیت های گلزنی واضحی داشتند اما بارسلونا اولین شکست خود را از زمان دیدار در متروپولیتانو در ژانویه به اتلتیکو واگذار کرد.

میزبان بیست و سومین کلین شیت فصل خود را در لالیگا به ثبت رساند، زیرا مارک آندره تر اشتگن با یک سیو فوق العاده مانع از گل تساوی آنتوان گریزمان شد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “من همیشه گفته ام که مارک یکی از سه دروازه بان برتر جهان است و برای بازی ما فکر می کنم او بهترین است.”

او یک تضمین است، دفاع ما نیز بسیار مهم است – کار دفاعی اساسی است و مارک در زمان های مختلف بسیار مهم بوده است.

ژاوی پس از مصدومیت، فرنکی دی یونگ را به ترکیب اصلی بازگرداند، اما پدرا پس از دو ماه غیبت او مجبور شد به نیمکت نشینی رضایت دهد.

گریزمان تقریباً بلافاصله به تیم سابق خود ضربه زد و در دقیقه اول پس از اینکه سرخیو بوسکتس توپ را در مقابل محوطه جریمه خودی از دست داد، با تلاشی عالی از فاصله دور به تیر افقی دروازه زد.

مهاجم فرانسوی خوش فرم با سیو چشمگیر تراشتگن پس از کار خوب یانیک کاراسکو رد شد زیرا اتلتیکو نیمه اول را تحت الشعاع قرار داد.

با این حال، بارسلونا درست قبل از نیمه تمام، زمانی که رافینیا یک توپ بلند را کنترل کرد و تورس را به لبه محوطه جریمه زد، بن بست را شکست.

زمانی که رابرت لواندوفسکی، بهترین گلزن لالیگا، از کنار او عبور کرد تا توپ را به چالش بکشد، تورس تصمیم جسورانه ای گرفت که به تنهایی به میدان برود و وقتی توپ را از کنار یان اوبلاک به گوشه پایینی برد، نتیجه داد.

این اولین گل بارسلونا از زمان حمله تورس به الچه در 1 آوریل بود که به یک روند دردناک سه بازی بدون گل پایان داد.

تورس به موویستار گفت: «ما باید برنده می‌شدیم، مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، مهم بود که یک گام بزرگ رو به جلو در شکار لالیگا برداریم.

تیم خیلی سخت کار کرد، هواداران از همان لحظه اول همراه ما بودند و نتیجه ای حاصل نشد.»

– پایان به انتها –

در نیمه دوم، بارسلونا از میان تماشاگران 80000 نفری نیوکمپ غرش پدرو را جلب کرد و گاوی به خانه شلیک کرد.

رودریگو دی پل، برنده جام جهانی می‌توانست در انتهای دیگر بازی را به تساوی بکشاند، اما در حالی که بازی شروع به باز شدن کرد، شوت خود را از کنار دروازه به بیرون زد.

گاوی و رافینیا هر دو تلاش های نزدیک را در عرض چند ثانیه از دست دادند که باید بازی را از دسترس خارج می کردند، قبل از اینکه تراشتگن تلاش هوشمندانه گریزمان را نجات دهد.

سیمئونه گفت: “این یک واقعیت است که عزم راسخ شما را قهرمان می کند – اگر در هر دو جعبه قوی باشید، شانس بسیار بیشتری برای قهرمان شدن دارید.”

بارسلونا یک فرصت عالی دیگر برای گل دوم داشت، اما لواندوفسکی خودخواهانه از راه دور به بیرون شوت کرد و او و رافینیا از روی دروازه عبور کردند.

یک پاس ساده باعث می‌شد بازیکن برزیلی با یک دروازه باز مواجه شود، اما ناامید از بهبود وضعیت ضعیف گلزنی‌اش در سال 2023 – او از ابتدای سال فقط 4 گل در لیگ به ثمر رسانده است – لواندوفسکی به تنهایی رفت و تلاش خود را به بیرون فرستاد.

ژاوی افزود: فران شادترین مرد جهان است، رافینیا و لواندوفسکی کمی غمگین هستند.

“خوشحالم چون تیم پیروز شد اما ناراحتم چون گل نزد. لواندوفسکی با 17 گل بهترین گلزن است – تصور کنید بقیه چه احساسی دارند.”

مهاجم لهستانی به دلیل ولخرجی اش مجازات نشد زیرا بارسلونا از اعتراض دیرهنگام هندبال علیه بوسکتس برای پیروزی جان سالم به در برد.

اوبلاک گفت: “لالیگا برای مدتی سخت بود و هنوز هم هست، ما نمی توانستیم کمی هیجان انگیزتر کنیم.”

اگر بارسلونا به همین منوال ادامه دهد، با برتری هایی که دارد، قهرمان این لیگ خواهد شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله