فینال ATP: رافائل نادال برای رسیدن به چهار ، استفانوس تسسیسپاس را برد


روز پنجشنبه ، رافائل نادال امیدهای خود را برای کسب اولین عنوان در فینال ATP حفظ کرد و قهرمان لندن ، استفانوس تسسیسپاس را با نتیجه 6-4 ، 4-6 ، 6-2 شکست داد و چهار تیم آخر را ادعا کرد. اسپانیایی که مجموعه 86 عنوان سینگل وی تنها یک عنوان در زمین های داخلی سخت دارد ، در یک رویداد نخبه 8 نفره بزرگترین جایزه از دست رفته رزومه خود را دنبال می کند. این بازیکن 34 ساله با رکورد 16 سال پیاپی راهی فینال ATP شد اما شش بار مجبور به ترک زمین شد. نفر دوم در بازی افتتاحیه خود در یک مبارزه رفت و برگشت با آندری روبلف پیروز شد ، اما شکست از دومینیک تیا به این معنی بود که او در مقابل ضربات پنالتی با تسسیسپاس قهرمان 2019 به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

بوق تجاری

هر دو بازیکن روی سرویس خوب بودند تا اینکه نادال در موقعیت هفتم دو امتیاز شکست اول در ست کسب کرد ، که موفق به تبدیل آن نشد.

تسیتسیپاس در بازی بعدی خود در سرویس بار دیگر تحت فشار قرار گرفت و این بار شکست خورد و یک اشتباه مضاعف در نقطه شکست ایجاد کرد.

نادال با فشار دادن یک امتیاز ، پشت سر هم تک به تک کرد و برابر حریف 22 ساله خود نتیجه 6: 4 را به ثمر رساند.

اسپانیایی ، دو بار فینالیست تورنمنت ، در ست اول از سری دوم شانس دیگری برای شکست داشت ، اما شاگرد ششم یونان با یک عقب سوزناک از خطر خارج شد.

تسسیسپاس در مقابل حریف مشهور خود که با کارآیی اندازه گیری صحبت می کرد و بر تجمعات طولانی سلطه داشت ، خوب ایستاد.

اما از جایی ، یونانی دو امتیاز روی سرویس نادال به دست آورد و وقتی اسپانیایی دو بار در ضربه دوم اشتباه کرد ، گل تساوی را به ثمر رساند.

این مسابقه در ابتدای تصمیم یک حرکت تعجب آور داشت و هیچ بازیکنی نتوانست سرویس بدهد تا اینکه سرانجام نادال با نتیجه 3 بر 1 پیش افتاد.

فورهند بیش از حد توسعه یافته Tsitsipas به نادال یک وقفه دیگر داد و او یک مسابقه را ترتیب داد و یک نیمه نهایی را مقابل دانیل مدودف تنظیم کرد زیرا او یک پایان شیک را برای یک فصل قطع شده توسط ویروس کرونا ارائه می دهد.

“همزمانی مثبت”

نادال گفت: “به طور کلی یک مسابقه بسیار مثبت برای من است.” “حضور در مرحله نیمه نهایی اینجا در آخرین تورنمنت سال مهم است. از این بابت خوشحالم و منتظر نیمه نهایی مقابل دانیل هستم.”

وی افزود: همیشه در پایان فصل بازی در برابر بهترین بازیکنان جهان همیشه سخت است و در بیشتر موارد اینجا کمی خسته هستید ، اما امسال کمی متفاوت است.

ماه گذشته ، اسپانیایی در 20 مسابقات گرند اسلم به راجر فدرر غایب پیوست ، اما رکورد او در این مسابقات در پایان فصل نسبت به سوئیسی ها و نواک جوکوویچ که 11 بار قهرمان این مسابقات شده اند ، کم رنگ است.

در اوایل روز پنجشنبه ، تیم ، که قبلا به نیمه نهایی راه یافته بود ، در مقابل لاک پشت روبلف با لاستیک مرده 6-2 ، 7-5 شکست خورد.

تیم که قبلاً در لندن 2020 به مقام نخست رسیده است ، گفت: “با توجه به اینکه قبلاً صلاحیت داشتم ، امروز حفظ این شدت ممکن بود دشوار باشد.”

سومین “بذرکار” در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مسابقه روز جمعه الكساندر زورف و “بذركش” اصلی جوكوویچ می رود.

بالا رفته

مدودف چهارم دبیر روسیه قبلاً در گروه توکیو 1970 مقام اول را کسب کرده است.

O2 Arena قبل از انتقال قهرمانی به تورین در دوازدهمین و آخرین فصل خود میزبان این مسابقات است.

مباحث ذکر شده در این مقاله