فیفا مرخصی زایمان را برای زنان فوتبالیست تصویب کرده است


فیفا ، هیئت حاکمه فوتبال ، روز جمعه اقدامات برجسته ای را برای حمایت از زنان فوتبالیست تصویب کرد. شورای فیفا قوانین جدیدی را تصویب کرده است ، از جمله حداقل 14 هفته مرخصی والدین برای بازیکنان زن – حداقل هشت هفته پس از تولد. با پایان یافتن مرخصی زایمان بازیکن ، باشگاه او “موظف به ادغام مجدد” او در فعالیت های فوتبال و “پشتیبانی پزشکی مداوم کافی” خواهد بود. “بازیکنان قهرمان بازی هستند ، آنها مهمترین قسمت بازی هستند و ما باید مطمئن شویم که صحنه را برای آنها آماده کرده ایم. وقتی صحبت از بازیکنان زن می شود ، باید ثبات بیشتری در حرفه آنها ایجاد کنیم. در صورت نیاز به مرخصی زایمان ، دیگر نگران نخواهند شد. ”

بوق تجاری

وی افزود: “اگر ما در بهبود بازی زنان جدی هستیم ، باید همه این جنبه ها را در نظر بگیریم.”

رئیس فیفا بدون بیان جزئیات زیاد گفت قوانین جدیدی نیز برای ایجاد ثبات بیشتر به مربیان وضع می شود.

وی گفت: “مربیان شیوه بازی و الهام بخشیدن از بازیکنان را توسعه می دهند ، آنها همچنین به ایمنی شغلی نیاز دارند و ما حداقل استانداردهای لازم را برای محافظت از آنها تعیین کرده ایم.”

در مرخصی زایمان 14 هفته ای اجباری ، بازیکنان حداقل دو سوم حقوق قرارداد خود را تضمین می کنند ، در حالی که فیفا نیز جدایی باشگاه ها از فوتبالیست های باردار را دشوار کرده و گفته است “هیچ فوتبالیست زنی نباید هرگز اصول بارداری خود را تجربه کند.”

بالا رفته

دنیای به روز شده باشگاه های فیفا بیشتر تحت فشار قرار گرفته است. در بیانیه مطبوعاتی فیفا آمده است که جام جهانی باشگاه ها در قالب فعلی با هفت تیم در اواخر سال 2021 برگزار می شود و حق میزبانی این مسابقات به ژاپن اعطا می شود.

جلسه بعدی شورای فیفا قرار است در 19 مارس 2021 برگزار شود.

مباحث ذکر شده در این مقاله