سناریوی پلی آف IPL 2023 برای رویال چلنجرز بنگلور، هندیان بمبئی و راجستان رویالز

پلی آف لیگ برتر هند (IPL) 2023 تقریباً آماده است و گجرات تایتانز، چنای سوپر کینگز و سوپر غول‌های لوکهنو از دور بعدی مطمئن هستند. جایگاه چهارم همچنان در دست اقدام است و بازیکنانی مانند رویال چلنجرز بنگلور، هندی های بمبئی و راجستان رویالز در رقابت هستند. در مورد RCB و MI، سرنوشت آنها در دستان خود آنهاست و یک نتیجه خاص آنها را به امتیاز نهایی حذف می کند. اما برای صعود RR به دور بعدی، هر دو RCB و MI باید مسابقات خود را به نوعی ببازند.

سناریوی مرحله مقدماتی پلی آف رویال چلنجرز بنگلور:

با بهترین رتبه بندی خالص در بین سه تیم مدعی، فرنچایز تحت رهبری Faf du Plessis در امیدوار کننده ترین موقعیت برای صعود به دور بعدی قرار دارد. پیروزی بر مدافعان قهرمانی و رهبران گجرات تایتان‌ها برای آن‌ها کافی است تا از پس آن برآیند، مگر اینکه برتری هندی‌های بمبئی در برابر سان‌رایزرز حیدرآباد به حدی باشد که تیم NRR روهیت شارما از RCB پیشی بگیرد.

NRR برای RCB: +0.180
NRR برای MI: -0.128

از آنجایی که بمبئی اولین بازی خود در لیگ را انجام می دهد، تیم بنگلور با دانستن نتیجه ای که در برابر GT برای کسب امتیاز لازم است، برتری آشکاری خواهد داشت.

سناریوی مقدماتی پلی آف هندزان بمبئی:

پیروزی مقابل سان رایزرز حیدرآباد رده پایین برای هندی‌های بمبئی کافی خواهد بود و رویال چلنجرز بنگلور در آخرین بازی خود در آخرین دیدار خود مقابل گجرات تایتانز شکست خورد. اگر RCB نیز GT را شکست دهد، وضعیت به ضریب اجرای خالص کاهش می یابد که در آن MI در امیدوار کننده ترین موقعیت قرار ندارد.

برای اینکه بمبئی از NRR فعلی بنگلور پیشی بگیرد، باید حیدرآباد را با اختلاف زیادی شکست دهد. اما حتی در آن زمان، اگر RCB با اختلاف GT را شکست دهد، ممکن است شرایط تغییر کند که به آنها کمک می کند تا از MI در NRR پیشی بگیرند.

در مجموع، امیدهای پلی آف MI در دستان GT است حتی اگر آنها در مقابل SRH پیروز شوند.

سناریوی مقدماتی پلی آف راجستان رویالز:

همه از رقابت خارج نیستند، اما خانواده سلطنتی در دست آنها نیست. برای اینکه تیم تحت رهبری سانجو سامسون واجد شرایط حضور در پلی آف شود، هر دو RCB و MI باید آخرین مسابقات لیگ خود را از دست بدهند. RR اکنون 14 امتیاز دارد و اگر هر دو RCB و MI ببازند، سه تیم با 14 امتیاز خواهند بود.

RCB NRR: +0.180
RR NRR: +0.148

از آنجایی که NRR راجستان بهتر از MI هستند، تنها مانع در مقابل آنها رویال چلنجر خواهد بود. اما اگر تیم پیشرو Faf du Plessis با اختلاف معقولی شکست بخورد زیرا اختلاف NRR بین دو طرف کم است، رویالز از آن عبور خواهد کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله