در مورد مقایسه ساچین تندولکار و ویرات کوهلی، حکم ریکی پونتینگ در مورد “خمیر فنی بهتر”

ریکی پونتینگ، کاپیتان سابق استرالیا، ساچین تندولکار را از نظر فنی بهترین بت‌منی توصیف کرد که تا به حال در برابر او بازی کرده است، و افزود که کریکت باز افسانه‌ای هندی همیشه راهی برای مقابله با هر چیزی که بولرها به سمت او پرتاب می‌کردند پیدا می‌کرد. پونتینگ اضافه کرد که قبل از انجام “مقایسه منصفانه” بین دو غول کریکت هند، منتظر خواهد ماند تا ویرات کوهلی کار بین المللی خود را به پایان برساند. من همیشه گفته ام که ساچین از نظر فنی بهترین باتشینی است که تا به حال دیده ام و با یا مقابل آن بازی کرده ام.

پونتینگ پیش از پنجاهمین سالگرد تولد تندولکار به ICC Review گفت: «هر طرحی که به عنوان یک گروه بولینگ داشتیم، او راهی برای مبارزه با آن پیدا کرد، چه در هند یا استرالیا.

رتبه‌بندی و رتبه‌بندی بازیکنان سخت است زیرا همه افراد متفاوت هستند و هرکسی بازی را متفاوت انجام می‌دهد. اما البته، در طول نسلی که در آن بازی کردم، او از نظر فنی بهترین بازیکنی بود که دیدم.” با این حال پونتینگ فعلا از انجام مقایسه تندولکار و کوهلی خودداری کرد.

پونتینگ گفت: «من سعی می‌کنم آن زمان‌ها را مقایسه کنم و می‌دانم که ویرات اخیراً زمانی که ساچین بازی می‌کرد کمی بازی می‌کرد، اما اکنون کمی متفاوت است.

قوانین مختلفی وجود دارد، مانند کریکت 50 اور، با بازیکنان کمتر در خارج از دایره، دو توپ جدید، ضربه زدن را در حال حاضر بسیار آسان تر از همیشه می کند.

شکی نیست که خفاش ها بهتر شده اند. محدودیت‌های میدانی و توپ‌های جدید نیز بخش بزرگی از آن هستند.»

وی خاطرنشان کرد که در دوران تندولکار، مواجهه با توپ قدیمی که در جهت مخالف می چرخید، واقعاً کار سختی بود.

زمانی که ساچین در حال بازی با ODI بود، دیدن توپ در پایان 50 دیگر بسیار سخت بود. او بسیار نرم بود. ضربه زدن به او خیلی سخت بود، برگشت. شما در بازی مدرن 50 اور اصلاً چنین چیزی را نمی بینید.”

کاپیتان جام جهانی که 168 تست برای استرالیا انجام داده است، افزود که وقتی کوهلی از حرفه بین المللی خود بازنشسته می شود، می توان مقایسه ای منصفانه بین دو غول کریکت هند انجام داد.

ویرات تمام آن (زمان) را در پیش دارد. او بازیکن فوق العاده خوبی است، در این شکی نیست. او اکنون بیش از 70 به علاوه صدها بین المللی دارد. ساچین 100 (قرن) گل زد، نه؟ بیایید منتظر بمانیم تا دوران حرفه ای ویرات به پایان برسد و سپس فکر می کنم مقایسه بسیار منصفانه تری خواهد بود. در رتبه بندی قرار بگیرد.

Tendulkar 200 تست و 463 ODI را در این دوره اجرا کرد که به ترتیب 51 و 49 قرن در این دو فرمت به ثمر رساند و بهترین گلزن ران در تمام دوران است.

من همیشه دوست دارم کیفیت بازیکنان را از روی طول عمرشان در بازی قضاوت کنم. من فکر می کنم این بهترین راه برای ارزیابی بازیکنان است زیرا حفظ چنین سطح بالایی از برتری برای مدت طولانی سخت ترین کار است.

“بعضی از بازیکنان می توانند سه یا چهار سال بیایند و این کار را انجام دهند و شبیه بهترین بازیکنان جهان به نظر برسند، اما بهترین ها برای مدت طولانی این کار را انجام می دهند و ساچین این را برای بیش از 20 سال در سطح بین المللی حفظ کرده است. . پونتینگ که در آن زمان در کنار استیو واو بود، با یادآوری بازی 241 تندولکار مقابل استرالیا در SCG در طول قرعه کشی چهارمین تست سری 04-2003، گفت که تماشای انفجارهای مستقیم بازیکن هندی فوق العاده بود.

من فکر می کنم رانندگی مستقیم او بهترین ضربه او بود. چه روی پای جلو باشد و چه حتی پای عقب – چون او کوتاه قد بود، بدش نمی‌آید که بگویم – او می‌توانست بالای توپ پرتاب شود و آن را با مشت به زمین بکوبد، از جلو. پا یا پشت پا.» این مسابقات ماراتن به تیم تحت رهبری سوراو گانگولی کمک کرد تا به 705 برای هفت اعلام شده دست یابد. تندولکار در 60 اینینگ دوم بدون شکست باقی ماند.

علامت تجاری Tendulkar که شما در مورد آن فکر می کنید زمانی است که تمام صورت آن خفاش را می بینید که مستقیماً از خط توپ پایین می آید و مستقیماً از کنار توپ گیر باز می گردد. بنابراین من فکر می‌کنم که مطمئناً این علامت تجاری او خواهد بود.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله