بوکسور کائور سینگ درگذشت، وزیر ارشد پنجاب تسلیت گفت

بوکسور کائور سینگ درگذشت، وزیر ارشد پنجاب تسلیت گفت

کائور سینگ در سال 1982 جایزه آرجونا و در سال 1983 جایزه پادما شری را دریافت کرد.© توییتر

بوکسور هندی، برنده مدال طلای بازی های آسیایی، کائور سینگ، که زمانی در یک مسابقه نمایشی با محمد علی افسانه ای مبارزه می کرد، روز پنجشنبه در بیمارستانی در کوروکشترا، هاریانا درگذشت. او 74 ساله بود و به دلیل مشکلات سلامتی زیادی تحت درمان بود. این سرباز سابق در روستای زادگاهش خانال خورد در ناحیه سنقر پنجاب زندگی می کرد.

قابل ذکر است که این بوکسور در ژانویه 1980 یک مسابقه نمایشی چهار راند با علی برگزار کرد. او مدال طلای سنگین وزن را در بازی های آسیایی 1982 دهلی نو به دست آورد.

برای قدردانی از دستاوردهای خود، کائور سینگ در سال 1982 جایزه آرجونا و در سال 1983 جایزه پادما شری را دریافت کرد.

“باگوانت مان، وزیر ارشد پنجاب، روز پنجشنبه به دلیل درگذشت بوکسور سابق المپیک و کهنه کار، کائور سینگ، که صبح امروز در بیمارستانی خصوصی در کوروکشترا آخرین نفس خود را سپری کرد، ابراز تاسف و اندوه عمیق کرد. از او دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.»

مان گفت که کاور سینگ با کسب نام و شهرت در سطح ملی و بین المللی باعث افتخار هند شده است.

این بوکسور همچنین نماینده کشور در بازی های المپیک بود.

او گفت که زندگی و سهم کاور سینگ همیشه الهام‌بخش مشتاقان مشتاق خواهد بود.

در اوایل این ماه، دولت پنجاب اعلام کرد که قصد دارد داستان زندگی چهار ورزشکار افسانه ای را در برنامه درسی مدرسه منتشر کند. کاور سینگ یکی از آنها است، همراه با نماد هاکی بالبیر سینگ پدر، اسطوره ورزش میلخا سینگ و گورباچان سینگ راندهاوا، قهرمان المپیک.

در اوایل این ماه، وزیر آموزش پنجاب، هارجوت سینگ بینز گفت که داستان زندگی آنها در کتاب های درسی تربیت بدنی کلاس های 9 و 10 گنجانده شده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله