برند برتر در کفش و لباس ورزشی نایک یا آدیداس

آدیداس (Adidas) شرکتی بینالمللی میباشد که در شهر هرتسوگنآوراخ آلمان تأسیس شده و مرکز مدیریتش نی در همین شهر قرار دارد. پایانی لوگوی آدیداس متشکل از کلمه و واژه adidas و سه خط موازی هست که به صورت یک کوه در کنار نیز قرار گرفته¬اند. لوگوی آدیداس به چه معناست؟ طراح معتقد بود وصال به قله فعالیت هر کسی نیست، تنها کسانی به قله صعود می نمایند که مختص می اندیشند و خاص خیس سعی می کنند. از لحاظ طراح، صرفا اشخاصی لیاقت رسیدن به قله را دارند که اساسی اندیشه¬ای مختلف و مهم کل وجود در راستای رسیدن به هدف عملکرد کنند. هر دوی آن ها مقام ثابتی در مملکت های در هم اکنون بسط دارا هستند و چین سومین بازار بزرگ خرید و فروش به جهت هر دوی آن ها می باشد. نایک و آدیداس محصولات خویش را چه جایی ایجاد می کنند؟ کارگاه های ویتنام شانزده % ازکل محصولات، و به شکل عمده پوشاک، کفش ورزشی و مقدار کمی وسائل ورزش را ساخت می کنند. ویتنام ساخت چهل و چهار % از تمام کفش های ورزشی آدیداس را انجام می دهد که در ادامه ی آن اندونزی و چین به ترتیب 25 و 19 % از محصولات را ایجاد می کنند. سه مولفه ای که سبب به دوستداشتنی خیس شدن برند می شوند عبارت اند از سرعت، شهر ها و مبداء آزاد است. آنگاه از چین، پاکستان و ترکیه به ترتیب هجده و پانزده % در این کار سهیم می باشند. در این هنگام، «برنارد تاپی» که یک صنعتگر فرانسوی بود، کمپانی آدیداس را به شرط حفظ نام، به مبلغ 243 میلیون و 900 هزار دلار از خانواده داسلر خرید. تا این‌که روبرت دریفوس فرانسوی در سال 1993 آن را اهمیت قیمت بسیار بالایی خریداری کرد و ناجی برند آدیداس گردید. در حالی که آدیداس تنها مالک مارک ریباک است. این کمپانی هماکنون هولدینگی متشکل از چندین شرکت ورزشی شامل ریباک و تیلرمید و رانتستیک و ۸.۳۳درصد از سهام باشگاه فوتبال بایرنمونیخ است.برند آدیداس را ابتدا دو اخوی در آشپزخانهی خانهی مادری تأسیس کردند. در آن زمان، نایک و ریباک بیش از ۵۰درصد از سهم بازار آمریکا را تصاحب کردند و سهم آدیداس به ۳درصد رسید. امروزه لوگوی سه برگ در برخی محصولات کلاسیک آدیداس وجود دارااست و به طور تمام کنار گذارده نشده است. درنهایت، یکی از برادران مالک برند شد و دیگری پوما را تأسیس کرد که رقیبی برای برند برادرش بود.لوگوی آدیداس یکی از نشانههای ماندگار را در تاریخ کتانی آدیداس دخترانه حساس قیمت طراحی دارد. دومین برند اعتبار جهان ورزش و اولین برند دارای اروپا، به وسیله مردی بنیانگذاری شد که در یک خانواده کارگری رشد یافت.