کوین دی بروین به دنبال بهانه ای در لیگ قهرمانان اروپا برای دوران درخشان خود در منچ سیتی است.

رئال مادرید موفق شد ارلینگ هالند پدیده گلزن منچسترسیتی را در اولین بازی نیمه نهایی خود در لیگ قهرمانان کم رنگ کند، اما کوین دی بروین درخشان مهار نشدنی بود. هجوم این بازیکن بلژیکی به برنابئو باعث شد که بازی برگشت 1-1 چهارشنبه به خوبی متعادل شود، اما سیتی مطمئن بود که در 14 بازی خانگی در سال 2023 رکورد 100 درصدی را ثبت کرده است.

شاگردان پپ گواردیولا چهار بازی دیگر تا تبدیل شدن به دومین تیمی هستند که در یک فصل موفق به کسب سه گانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی شده اند.

عنوان پنجمی در شش فصل به خوبی کسب شده با حداکثر سه امتیاز مورد نیاز در سه بازی آخر سیتی است.

منچستریونایتد این شانس را خواهد داشت که از سه گانه شیاطین سرخ در فصل 1998/99 در فینال جام حذفی جلوگیری کند.

اما با توجه به اینکه هر کسی که در اتحاد برنده شود، اصلی‌ترین مدعی قهرمانی اروپا در برابر اینترمیلان یا آث میلان در ماه آینده در استانبول است، مادرید بزرگترین مانع بین سیتی و جاودانگی است.

قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته توسط تیبو کورتوا، دروازه‌بانی که به‌عنوان کسی که شهرت خود را در انگلیس تحقیر می‌کرد، تقویت شد.

دروازه بان سابق چلسی پس از اینکه بهترین عملکردش باعث شد لیورپول از فینال باز بماند، گفت: “فکر نمی کنم به اندازه کافی احترام بگذارم، به خصوص در انگلیس.”

برای هم تیمی بین المللی اش دی بروین، برعکس است.

این بازیکن 31 ساله که به عنوان یکی از بهترین محصولات وارداتی لیگ برتر شناخته می شود، دو بار توسط همتایان خود در کنار 10 جام برتر تحت هدایت گواردیولا به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شده است.

اما ناکامی سیتی در پشت سر گذاشتن خط در لیگ قهرمانان و عدم پیروزی نسل طلایی بلژیک در تورنمنت های مهم به این معنی است که او همیشه از همان سطح احترام در قاره برخوردار نبوده است.

کسب مقام سوم دی بروین در رای گیری توپ طلا در سال گذشته بالاترین رکورد دوران حرفه ای او بود.

– “بهترین مغز” –
همه چیز می تواند تغییر کند اگر او تفاوت ساز شود و مانند بازی اول به مادرید ضربه بزند.

من با بازیکنان زیادی ملاقات کرده ام، با بازیکنان زیادی بازی کرده ام، بازیکنان زیادی را دیده ام، مقابل برخی از بهترین ها بازی کرده ام. من فکر می کنم کوین، مغز او بهترین است که من تا به حال دیده ام.”

او را شش سال با بلژیک دیدم. شما آن مرد را کمی بیشتر دوست دارید زیرا من کارهایی را که او در تمرین و بازی انجام داده دیده ام. او باورنکردنی است. مغز او، من هنوز به برخی از چیزهایی که دیدم فکر می کنم، او در سیاره دیگری است.”

علیرغم توجه به نیم قرن هالند در اولین فصل حضورش در انگلیس، دی بروین همچنان برای موفقیت سیتی بسیار مهم بود.

او دو گل به ثمر رساند که ماه گذشته، قهرمان فعلی، ضربه سختی به آرسنال در رقابت قهرمانی لیگ برتر وارد کرد.

اما خلاقیت، نه اهداف، ارزی است که تاثیر دی بروین به بهترین شکل با آن سنجیده می شود.

او در این فصل در 43 بازی 27 پاس گل داده است و سریع ترین بازیکنی است که در لیگ برتر به 100 پاس رسیده است.

گواردیولا گفت: او راحت نیست که با مکث بازی کند، او باید با سرعت بازی کند.

پیدا کردن بازیکنی که با این سرعت بازی کند و توانایی دیدن پاس های بیشتری را نسبت به زمانی که آرام تر است یا راه می رود، بسیار دشوار است.

بازیکنان معمولی، وقتی می روید، همه چیز را می بینید. اما وقتی با سرعت بالا می دوید، نمی توانید ببینید چه اتفاقی افتاده است. او کاملا برعکس است. به همین دلیل او یک بازیکن استثنایی است.”

مانند سرمربی خود، دستاوردهای دی بروین در سیتی همیشه با این هشدار همراه بوده است که او هرگز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است.

پیروزی در روز چهارشنبه و سخت است که ببینیم چگونه می توان آنها را متوقف کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله