کدام روش برای کاشت موی طبیعی بهتر است؟

کاشت مو چیست کلیک کنید و چگونه انجام می شود؟ کدام روش کاشت موی طبیعی برای شما مناسب است؟ آنچه شما باید قبل و بعد از کاشت مو بدانید؟ آیا “کاشت مو” برای ضخیم شدن مو مناسب است یا خیر؟

کاشت مو و روش های طبیعی کاشت مو

امروزه کاشت مو یا کاشت مو یک روش بدون خطر و محبوب است که در دنیا شناخته شده است. افزایش ریزش مو به دلایل مختلف و جستجوی راه حل برای موهای ضخیم ، بازار کاشت موی طبیعی و … درخشش. تصمیم برای انجام کاشت مو یک تصمیم مهم و کلیدی است. بهتر است قبل از کاشت یا ترمیم مو آماده باشید ، زیرا کاشت مو بسیار حساس است و اگر به درستی انجام نشود و با روش های سنتی و غیر تخصصی انجام نشود ، علاوه بر این می تواند منجر به ریزش مو شود. تأثیر بدی در روحیه این فرد دارد. بنابراین ، قبل از کاشت مو ، باید اطلاعات کافی در مورد روش های مختلف کاشت مو داشته باشید.

کاشت مو چیست؟

در حال حاضر کاشت موی طبیعی تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته است ، این کاشت را می توان در مناطق مختلفی از جمله سر ، ابروها ، ریش ، سبیل ، مژه ها و جای زخم (نواحی دارای زخم یا ضایعات پوستی) انجام داد. پزشک ژاپنی دکتر Okuda ابتدا موضوع کاشت مو را در سال 1939 مطرح کرد و سپس در سال 1959 توسط پزشک آلمانی دکتر Orentaich انجام شد. در سالهای بعد ، چندین آزمایش و روش مورد آزمایش قرار گرفت و سرانجام امروزه با استفاده از فناوری جدید ، از دسته های کوچکتری از مو ، موسوم به میکرو گرافت ، برای دستیابی به نتایج رضایت بخش و ظاهر طبیعی استفاده می شود. این عمل که تا همین اواخر حتی باورنکردنی به نظر می رسید ، اکنون به یکی از عمل های سرپایی و بسیار سبک تبدیل شده است که بر اساس جمع آوری سالم ریشه های موی فرد و کاشت آنها در مناطق مورد نظر است.
کاشت مو

یک نکته مهم قبل از کاشت مو

امروزه کاشت و کاشت مو از چندین طریق امکان پذیر است که اکثر آنها بسیار ایمن است و تاکنون نتایج بسیار خوبی مشاهده شده است و اکثر بیماران از نتایج راضی هستند.
در مقالات قبلی مرطوب ذکر کردیم که اگرچه عمل جراحی کاشت مو بسیار ساده و بی خطر است اما برای حفظ سلامتی بیمار و دستیابی به نتیجه مطلوب باید ایمنی و مشاوره تخصصی پزشک کاملاً رعایت شود. همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل ، انجام آن توسط تیم ضروری است.
اولین مرحله مهم در کاشت موی طبیعی یافتن یک جراح باتجربه است تا بتوانید نوع دلخواه خود را برای وقت و هزینه جراحی تهیه کنید. همچنین باید خودتان در مورد کاشت مو شناخت کافی داشته باشید.
روش های FUT و FIT از متداول ترین روش های کاشت مو است که می توانید با مشورت پزشک مناسب ترین آنها را انتخاب کنید ، در واقع فولیکول های مو یکی یکی کاشته می شوند و در همان حالت طبیعی قرار می گیرند موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی است . رشد خواهد کرد

از چه موی سر برای کاشت مو استفاده می شود؟
در کاشت مو ، بسته به نوع روش کاشت ، موی فرد از پشت سر یا بخشی از بدن او برداشته می شود ، سپس با کمک میکروسکوپ و بخیه های خاص ، پیازهای مو به صورت جداگانه با ریز و خوب جدا می شوند کاشت مو طبیعی این است که بدن به موهای کاشته شده پاسخ نمی دهد. با توجه به اینکه اندام پیوندی از بدن خود فرد گرفته شده است ، نیازی به نگهداری و مراقبت ویژه ای ندارد.
پزشکان با تجربه به اندازه کافی موهای زائد را انجام می دهند تا فقط خطوط بسیار نازکی باقی بماند. البته باید توجه داشت که موهای کاشته شده پس از 4 تا 6 ماه می ریزند و سپس موها دوباره رشد می کنند. به همین دلیل لازم نیست نگران باشید ، زیرا ریزش پس از کاشت امری طبیعی است.
کاشت مو

روش های کاشت مو

روش های معمول برای کاشت مو موفقیت آمیز شامل موارد زیر است:
روش کاشت مو:
یک دسته از موها برداشته شده و در صورت لزوم با استفاده از سوراخ هایی در پوست سر کاشته می شود. امروزه به دلیل ایجاد نمای مصنوعی معروف به نمای عروسک ، این روش محبوبیت چندانی ندارد.
روش کاشت مو FUT:
در این روش موها با ایجاد یک نوار کوچک از پشت سر ، معمولاً تحت بی حسی موضعی ، حاوی 1500 تا 2500 گرافت حاوی 7000 تا 9000 مو ، از بین می روند و پس از آن ، محل جراحی با ظرافت ترمیم می شود. از آنجا که خط برش در مسیر رشد مو است ، محل ترمیم معمولاً قابل مشاهده نیست. در مرحله بعدی ، پیوندهای فولیکول مو توسط تیم جراحی در زیر میکروسکوپ به یک ، دو یا سه واحد تقسیم می شوند و آماده کاشت هستند. با روش کاشت مو FUT ، معمولاً نیازی به تراشیدن کل موهای انسان نیست و فقط ناحیه مورد نیاز برای جمع آوری و کاشت کوتاه می شود. سپس فولیکول های آماده شده طبق برنامه از پیش تعیین شده یکی یکی و بسیار منظم کاهش می یابند. یکی از ویژگی های این روش سرعت پیوند به مدت سه تا پنج ساعت است. FUT در حال حاضر مطمئن ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در جهان است و تا 97٪ از کاربران این روش به نتیجه مطلوب رسیده اند.
کاشت مو
روش کاشت مو FIT:
در روش کاشت مو FIT ، بانک مو از ناحیه مویی که معمولاً از پشت سر و بالای گوش انتخاب می شود سوراخ می شود و با سوراخکاری یا شکاف زدن مجدداً به منطقه مورد نظر متصل می شود. تقریباً بسته به نیاز فرد ، از هر 3 تا 5 واحد فولیکولی موجود در بانک مو ، یک واحد برداشته می شود. از برخی جنبه ها ، روش کاشت مو FTT مشابه روش FUT است ، یعنی. این گرافت ها با ایجاد برش های کوچک کاشته می شوند. فقط این روش (در روش غیر ترکیبی) معمولاً برای افرادی که ناحیه کوچکی برای کاشت مو یا کاشت مو در مناطق محدود مانند ابرو ، صورت و محل زخم های قدیمی دارند ، توصیه می شود.

کاشت موی ترکیبی
تفاوت روش های کاشت مو در نحوه برداشتن مو از ناحیه دهنده است. به طور کلی ، روش کاشت موی ترکیبی برای افرادی استفاده می شود که طاسی بسیار زیاد است. این بدان معناست که اگر میزان ریزش مو شما زیاد است و امکان پوشش ناحیه ای که برای کاشت مو در نظر دارید را با جلسه کاشت مو امکان پذیر نیست ، آنها اساساً از این روش کاشت مو استفاده می کنند.
در این روش کاشت مو از ترکیبی از روشهای FUT و FIT برای پوشاندن ناحیه بدون مویی که دچار ریزش مو شده است استفاده می شود. اولین مزیت این روش تعداد بسیار زیاد پیوند در هر جلسه است. با این روش می توان تا 5000 پیوند مو (حدود 12000 تا 14000 تار مو) را در یک جلسه از بین برد و در ناحیه مورد نظر کاشت.
از آنجا که در این روش از هر دو روش FUT و FIT استفاده می شود ، تراکم کاشت مو در این روش بسیار زیاد است. در افرادی که گزینه کاشت موی FUT را ندارند یا مایل به جراحی و برداشتن نوار نیستند ، کاشت مو به صورت ترکیبی انجام نمی شود.
کاشت مو

کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است؟

یکی از مهمترین مسایل مشتریان انتخاب روش صحیح است. پاسخ این سوال ساده است. اگر به پزشک خود اعتماد دارید ، اجازه دهید او روش را انتخاب کند و نگران نباشید ، به طور کلی بهترین روش برای کاشت مو دو جلسه FUT با فاصله یک سال است ، زیرا هنگام جمع آوری و پیوند FUT ، بسیاری از موها برای یک جلسه از بین می روند . زمان عمل کوتاه تر است و موهای بیمار آسیب کمتری می بیند و در نتیجه کاشت طبیعی می شود و می توان تراکم بیشتری را به دست آورد.
اگر بیمار از عمل جراحی ترس داشته باشد و بخیه بخیه و کشیدن نداشته باشد ، همچنین نگران جای زخم در پشت بخیه است یا به هر دلیل دیگری نمی خواهد از روش FUT استفاده کند ، روش FIT مناسب تر است.
اگر بیمار اجازه اصلاح نداشته باشد ، روش FUT انجام می شود ، زیرا روش ترکیبی باعث تراشیدن تمام موها می شود.
اگر برای کاشت مو به مقدار کمی مو نیاز باشد ، به عنوان مثال در ناحیه ابرو ، سبیل ، ریش و جای زخم ، روش FIT انتخاب مناسبی است.
هنگام از بین بردن مو از بدن ، به دلیل ناکافی بودن بانک مو در پشت سر ، معمولاً FIT انجام می شود.
اگر قسمت جلوی سر بیمار خالی از مو باشد و هیچ خط موی جلوی سر وی وجود نداشته باشد ، روش FUT توصیه می شود. روش FUT را انجام دهید.
اگر برای یک جلسه مو زیادی لازم باشد ، FUT معمولاً بهتر از FIT عمل می کند. زیرا این روش می تواند تراکم بیشتری ایجاد کند.
زمان کار FIT بیشتر از FUT است. با روش FUT از 3 تا 5 ساعت و با روش FIT 10 ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد.
اصولاً نظر نهایی با توجه به شرایط متقاضی کاشت توسط پزشک متخصص ارائه می شود.

سایت منبع کاشت مو : https://2016downloadnew.ir/10-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%87%db%8c%d8%af/