برای محافظت این فاصله ، پیستون باید دقیقاً خودرو کاری شود و آلیاژی که از آن ساخته شده هست دقیقاً مشخص می شود تا انبساط حرارتی را در لحاظ بگیرد. آن گاه از آن خودرو دوباره مونتاژ می شود. استفاده از چدن مزایای فراوانی دارد که به جهت مثال می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت، بها زیر و انبساط کم آن اشاره نمود و معایب آنهم مواردی زیرا وزن زیاد و انتقال حرارت اندک است.پیستونها بر اساس نوع موتور به دودستهی دو زمانه و چهارزمانه تقسیم میشوند. یکی از قطعات موتوری خودروها حلقه پیستون آن است. این سر باز، سر پایینی پیستون بوده و سر بالایی آن نیز حیاتی محفظه احتراق در تماس است. تعداد این رینگها اکثر زمان ها 3 تا 5 هست و گهگاه زمان ها حتی به 7 عدد نیز میرسد. حلقه پیستون به حلقه موتور هم دارای اسمو رسم است. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار می باشد که از 36 درصد نیکل ، 63.8 درصد آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . جنس آنان از آلیاژ چدن یا آلومینیوم هست و پایین فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. این رینگ به یاری حلقه روغن در سطح داخلی سیلندر قرار داده میشود. علت مرسوم دیگری که به جهت همین کار وجود دارد انبساط بیش از اندازه پیستون در محل خروج دود هست اما همین حالتی عمده در سیلندرهایی حادثه می افتد که بر روی دهانه خروجی آنها پل زده شده است . البته اغلب موتورهای بنزینی 3 تا 4 حلقه پیستون دارند. در گذشته کل پیستونها اهمیت تاجی صاف طراحی میشدند البته امروزه بسته به دسته موتور همین تراز پیستون و شاتون طراحی متمایز دارد. اکثر زمان ها افرادی که از اتومبیل های شخصی خویش به کارگیری مینمایند تاکنون اصلی مشکلات متمایز در آنان مواجه شدهاند. حتماً تا به امروز همین سؤال که رینگ پیستون چیست را دوچندان از خویش پرسیدهاید. رینگ پیستون چیست ؟ حلقه پیستون فشاری یا رینگ متراکم چیست؟ همینطور گاز یا این که مایع درون سیلندر بر اثر فشار پیستون ممکن هست نشت کند. در این پیستون ها، ممکن می باشد اتاق احتراق بر روی سر پیستون باشد. 1- پیستون های چدنی : این پیستون ها بیشتر در قبلی ساخته میشدند و حساس خاصیت لغزشی خوبتر و انبساط کمتر میباشند . اگر شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه حرکت پیستون در موتور بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.