پس از اینکه وینیسیوس جونیور مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت، رئال مادرید شکایت قانونی رسمی کرد

تصویر فایل وینیسیوس جوان© AFP

رئال مادرید روز دوشنبه به دلیل توهین نژادپرستانه وینیسیوس جونیور مهاجم برزیلی در جریان بازی آخر هفته لالیگا به دادستان اسپانیا شکایت کرد و آن را “جنایت ناشی از نفرت” خواند. مهاجم 22 ساله برزیلی در جریان شکست 1-0 یکشنبه مقابل والنسیا مورد هدف تماشاگران میزبان قرار گرفت و بعداً از بازی اخراج شد. غول اسپانیایی در بیانیه ای اعلام کرد: رئال مادرید حوادث دیروز علیه بازیکن ما وینیسیوس جونیور را به شدت محکوم می کند.

این باشگاه گفت که این سوء استفاده را یک “جنایت ناشی از نفرت” می داند و شکایتی را به دادستانی ارائه کرده است تا “واقعیت ها را بررسی کنند و مسئولان را به دست عدالت بسپارند.”

وینیسیوس اغلب به دلیل آزار نژادپرستانه در لالیگا مورد توجه قرار گرفته است و آخرین حادثه در ورزشگاه مستایا در والنسیا رخ داده است. او بیرون دروازه مقابل هواداران ایستاد و به مقصر آشکار اشاره کرد. در نیمه دوم بازی با چند دقیقه تاخیر برگزار شد.

داور مسابقه، ریکاردو دی بورگوس بنگاچه آ، با مسئولان ورزشگاه صحبت کرد و آنها اعلامیه ای را مبنی بر پایان دادن به توهین نژادپرستانه قبل از شروع بازی 10 دقیقه بعد اعلام کردند.

در گزارش پس از بازی، داور نوشت که هوادار سر این بازیکن فریاد زد میمون، میمون. وینیسیوس در اواخر بازی به دلیل تکل بر روی هوگو دورو از والنسیا در وقت های تلف شده در جریان یک نزاع از زمین اخراج شد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله