ناصر الخلائفی ، رئیس PSG تبرئه شد ، جروم والکه در دادگاه حقوق تلویزیون به مشروط محکوم شد

[ad_1]


رئیس جمهور پاری سن ژرمن ، ناصر الخلائفی ، روز جمعه توسط دادگاه سوئیس به دلیل تخصیص حقوق تلویزیون جام جهانی تبرئه شد ، در حالی که جروم والک شماره 2 سابق فیفا به اتهام دوم و 1 اشترا به 120 روز حبس تعلیقی محکوم شد. ، 65 میلیون یورو (1.92 میلیون دلار). الخلائفی ، رئیس beIN Media ، از تحریک جنایتی فجیع پاکسازی شد و والکه به اتهام جداگانه جعل اسناد مربوط به سوisa استفاده از حقوق تلویزیون در جام جهانی ایتالیا و یونان ، مقصر شناخته شد.

بوق تجاری

والکه موظف به پرداخت غرامت 1.65 میلیون یورویی فیفا از جمله 400،000 یورو در پرونده اصلی و همچنین 80،000 فرانک سوئیس (87،000 دلار) هزینه دادگاه شد.

استفان زنگر ، رئیس دادگاه گفت: “متهمان كارت زرد دریافت می كنند ، اما نه بیشتر.”

مارک بونانت با خوشحالی یکی از وکلای الخلائفی ، شنید که پیش از دادگاه گفت که آنها این اتهام را “فساد” کرده اند.

به دنبال دادرسی 10 روزه در دادگاه جنایی فدرال سویس بلینزونا در ماه سپتامبر ، دادستان ها به والكا 3 سال زندان و 28 ماه حبس پیشنهاد كردند.

آنها همچنین 30 ماه برای تاجر یونانی Dinas Deris درخواست کردند – با تعلیق جزئی در هر سه مورد. روز جمعه ، دریس به جرم “فساد خصوصی” مجرم شناخته نشد.

این اولین تصمیمی بود که طی 5 سال گذشته در مورد 20 فیصله مربوط به فیفا در سوئیس ، محل زندگی اکثر سازمانهای بین المللی ورزشی ، گرفته شد.

دو رهبر سابق فوتبال آمریکای لاتین خود را در پشت میله های زندان در ایالات متحده دیده اند.

الخلایفی در بیانیه ای گفت: “پس از یك مبارزات چهار ساله بی امان علیه من ، كه در هر مرحله حقایق اساسی و قانون را نادیده گرفتم ، سرانجام نام خود را كاملاً و كاملاً پاك كردم. حكم امروز بهانه كامل است.”

“این ایمان من به حاکمیت قانون و طی آئین دادرسی پس از چهار سال اتهامات بی اساس ، اتهامات ساختگی و طلاق های مداوم شهرت من را احیا می کند – همه اینها کاملاً و بی اساس ثابت شده است.”

وی افزود: “من هم اکنون می توانم تمام انرژی خود را به نقشهای مختلف خود اختصاص دهم ، که در ایجاد آینده ای مثبت برای ورزش جهانی متمرکز است – در زمانی که صنعت بیشتر به رهبری قدرتمند نیاز دارد.”

والکه ، دست راست سابق رئیس بی آبرو فیفا ، سپ بلاتر ، و الخلیفه به “توافق فساد” در توزیع پخش کنندگان قطر از حقوق رسانه ای در شمال آفریقا و خاورمیانه در سال های 2026 و 2030 متهم شده اند. جام های جهانی

ما در مورد یک ویلا لوکس صحبت می کنیم

دادستان ها گفتند که والکه در تابستان 2003 برای خرید یک ویلا لوکس در ساردینیا ، در زمانی که beIN در حال مذاکره برای تمدید بود ، از قطر کمک گرفت.

دادستان گفت آل خلیفه این خانه را به قیمت پنج میلیون یورو (5.85 میلیون دلار) از طریق شرکتی خریداری کرده است که تقریباً بلافاصله قبل از اینکه در دسترس والک قرار گیرد به برادر یکی از کارمندان نزدیک وی تحویل داده شد.

هر دو تخلف را انکار کردند و گفتند که این معامله یک معامله “خصوصی” است و ارتباطی با قرارداد beIN با فیفا در آوریل 2014 ندارد.

دادستانی گفت که والکه متعهد به “انجام هر کاری در توان خود” برای اطمینان از برنده شدن قرارداد توسط beIN بود و مجبور شد قرارداد را به ویا بیانکا به کارفرمایان خود اعلام کند.

آنها گفتند که وی توسط آل خلیفه تحت فشار قرار گرفت تا به طور غیرقانونی به منافع فیفا آسیب برساند.

متهمان استدلال کردند که این معامله ، که فیفا هرگز سعی در لغو آن نداشت ، “طلایی” و “متعالی” بود زیرا 480 میلیون دلار پرداخت شده برای دو جام جهانی 60 درصد بیشتر از جام جهانی 2018 و 2022 بود ، اگر با آن روبرو نشود با رقابت.

دادگاه در رأی خود گفت: “هیچ نشانه ای وجود ندارد که فیفا می توانست قراردادی سودآورتر منعقد کند.”

دادستان های سوئیس اتهام فساد اداری را قبل از شروع پرونده به دلیل توافق خارج از دادگاه بین الخلیفه و فیفا ، که سپس شکایت از وی را پس گرفت ، لغو کردند.

بالا رفته

والکه که در حال حاضر 10 سال محرومیت از فوتبال را تحمل می کند ، نیز متهم شده است که در سه پرداخت از لیختن اشتاین ، استراتژی کلی مبلغ 1.25 میلیون یورو را برای تأثیرگذاری در اعطای حقوق رسانه ای به ایتالیا و یونان برای مسابقات جام جهانی و سایر مسابقات بدست آورده است. بین سال 2018 و 2030

وی از سنگین ترین اتهامات رشوه خواری و جرایم سنگین پاک شد ، اما به دلیل جعل حکم تعلیقی دریافت کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله

[ad_2]