ماکس ورستاپن در تمرین آزاد خام مسابقات گرندپری ترکیه هدایت الکس آلبون را بر عهده دارد

ماکس ورستاپن در تمرین آزاد خام مسابقات گرندپری ترکیه هدایت الکس آلبون را بر عهده دارد

ماکس ورستاپن از هم تیمی الکس آلبون پیشی گرفت.© خبرگزاری فرانسه


هنگامی که ردبول اولین قدم ها را در تمرین سرد و خیس افتتاح گرندپری ترکیه ترک کرد ، ماکس ورستاپن از هم تیمی خود الکس آلبون پیشی گرفت. مرد هلندی بهترین دور را در 1 دقیقه 35.077 ثانیه برگزار کرد تا در شرایط دشوار وقتی تقریباً همه رانندگان در حال چرخش و غر زدن بودند ، 0.241 ثانیه از راننده چینی متولد لندن پیشی گرفت. لوییس همیلتون ، قهرمان شش بار جهان ، تنها 30 دقیقه آخر را دوید و به مقام پانزدهم بسنده کرد. این آخر هفته ، او ادعا می کند که هفتمین قهرمانی جهان در مسابقات ، برابر با مایکل شوماخر است.

بوق تجاری

طرح پارک استانبول از سال 2011 اتومبیل های فرمول 1 را در گرندپری قبول نکرده است و تجربه “پیست” نشان نمی دهد که چه انتظاری در پیش رو دارد.

مدت زمان دامان حدود 10 ثانیه کمتر از 9 سال پیش در پیست ثبت شده بود که در آستانه رویداد آخر هفته بازیابی و شسته شد.

چارلز لکلرک برای فراری سوم شد و از آلفا تورا پیر پیر گسلی و سباستین فتل قهرمان چهار بار در فراری دوم و دانیل کویت در آلفا تاورای دوم به مقام سوم رسید.

لاندو نوریس در تیم مک لارن هفتم شد و بالاتر از آنتونیو جیونتی از آلفارومئو ، والتر بوتاس از مرسدس و استبان اوکانا از رنو قرار گرفت.

در صبح با دمای هوا فقط 14 درجه سانتیگراد و مسیر 17 درجه ، شرایط دشوار بود.

ورستاپن در حالی که فرمان را به دنبال كشش می كشید ، گفت: “این مانند رانندگی روی یخ است.” نوریس که بیست و یکمین سالگرد تولد او زودتر با جشن در گاراژ مک لارن آغاز شد ، گفت: “از یخ بدتر.”

بالا رفته

این جلسه فقط هفت دقیقه زیر پرچم قرمز بود تا بولارد اشتباه را بازیابی کند زیرا رانندگان برای سازگاری و ریتم تلاش می کردند.

ورساپن 45 دقیقه بعد در اوج محکم شد و سریعترین دور را با بوتاس و لکلرک قبل از سریعتر شدن فراری عوض کرد ، اما این به عنوان شاخص شکل و عملکرد اهمیت چندانی نداشت.

مباحث ذکر شده در این مقاله