لوئیس همیلتون ناامید گفت که پس از چهارم شدن در مرسدس در افتتاحیه جایزه بزرگ ترکیه در آخر هفته ، از خائنانه بودن پیست خجالت زده و ترسیده است. بریتانیایی 35 ساله که به دنبال کسب رکورد هفتمین عنوان قهرمانی جهان در مسابقه یکشنبه است ، گفت که تمرین روز او “یک فاجعه کوچک” در مسیر پارک استانبول بود. وی گفت: “این یک طرح خارق العاده است ، و من واقعاً نمی فهمم که چرا آنها میلیونها نفر را برای توسعه مجدد مسیر هزینه می کنند.” “من می دانم که مدت زمان طولانی است که نشسته است ، اما شاید آنها به جای اینکه تمام پول خود را خرج کنند ، می توانستند آنرا تمیز کنند.”
از گرندپری 2011 ترکیه 9 سال است که از این جاده برای مسابقات فرمول 1 استفاده نمی شود و در شرایط خنک و مرطوب چسبندگی کمی دارد.
“اکنون از سطح پورتیما (پرتغال) با سطح جدید بدتر است ، بنابراین برای ما لاستیک ها کار نمی کنند و می بینید که مانند یک زمین یخ است.
“همانطور که انتظار دارید ، در اینجا در استانبول با حلقه سرگرم می شوید و من تغییر نمی بینم.”
وی گفت هر دور یک تجربه بسیار چالش برانگیز است.
“این وحشتناک است – در همه حال. نقاط مرطوب در همه جا.
“بنابراین شما در نقاطی هستید ، شتاب می گیرید ، و سرعت آن خیلی سریع می رود”
وی توضیح داد که به دلیل سرما لاستیک هایش به درستی کار نمی کنند و با چنین زنجیر صاف مشکلات ناشی از نشت روغن از آسفالت جدید بیشتر می شود.
سطح جدید فقط 10 روز قدمت داشت و سطح زنجیره شب قبل از شروع تمرین شسته شد و تولید گرما در لاستیک را غیرممکن کرد.
ماکس ورستاپن از ردبول ، که جمعه وقت هر دو جلسه را هدایت می کرد ، با ارزیابی شش بار قهرمان موافقت کرد.
وی گفت: “خوب ، در اصل نمی تواند بدتر شود.”
“ما هنوز کیلومترها فاصله داریم و مثل این است که مجبوریم روی یخ سوار شویم. بدتر از آنکه در پورتیمائو باشد. به هر حال ، این برای همه یکسان است ، بنابراین فقط باید خود را با آن سازگار کنیم.
“امیدوارم که باران ن بارد ، زیرا به نظر می رسد سوار شدن مناسب روی یخ خواهد بود ، بنابراین شاید مجبور شویم به سنبله یا چیز دیگری روی لاستیک برویم. این بسیار جالب خواهد بود. پس بیایید ببینیم.”
چارلز لکلرک ، که دومین مسابقه فراری بود ، نفر دیگری بود که لیز خورد و چرخید ، اما گفت که برای نشان دادن پایان مسابقه مقابل هم تیمی همیلتون ، مرسدس والتر بوتاس ، احساس رضایت می کند.
وی گفت: “بعد از مدتی ، من واقعاً آن را دوست داشتم.”
فین تنها راننده ای است که می تواند هفتمین عنوان همیلتون را از بالا بردن عنوان قهرمانی متوقف کند و بر اساس تجربه خود از رالی های زمستانی در فنلاند ، گفت که این تغییر را دوست دارد.
“در ابتدا این چیزی بود که معمولاً در F1 به آن عادت کرده ایم ، اما من آن را دوست داشتم. کمی بازی کردم و سرگرم کننده بود.”
بوتاس باید همیلتون را حداقل با هشت امتیاز شکست دهد تا چالش قهرمانی را حفظ کند.
شریک ردبول در لندن ، الکس آلبون ، متولد لندن ، پنجم شد و اعتراف کرد که نگران شرایط لغزنده قبل از مسابقات مقدماتی شنبه است.
بالا رفته
وی گفت: “این بد است.” “من نمی دانم که در مقدماتی چه کاری انجام خواهیم داد. من نمی دانم همه برای” چراغ سبز “بیرون می روند یا خیر و ما همه مسابقه را فقط با جریان سوخت روی بالشتک های نرم سوار خواهیم شد.
“این احساسی است که همه کارها را انجام می دهد.”
مباحث ذکر شده در این مقاله