فیفا برای بازیکنان زن 14 هفته مرخصی زایمان اجباری در نظر گرفته است


فیفا قصد دارد تعدادی از اقدامات برای حمایت از فوتبالیست های باردار ، از جمله مرخصی زایمان اجباری “حداقل به مدت 14 هفته” را معرفی کند ، هیئت حاکمه ورزش در جهان روز پنجشنبه اعلام کرد. سارا بارمن ، مدیر ارشد زن فوتبال فیفا ، به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم زنان بیشتری را در فوتبال بازی کنیم ، اما در عین حال آنها یک خانواده دارند.”

بوق تجاری

این سازمان اعلام كرد كه تعدادی اصلاحات را برای تصویب در شورای فیفا در ماه آینده انجام می دهد و این اقدامات را فوری برای همه 211 فدراسیون عضو انجام می دهد.

مرخصی زایمان 14 هفته ای اجباری حداقل دو سوم حقوق قرارداد بازیکنان را تضمین می کند ، در حالی که فیفا گفته است که می خواهد جدایی باشگاه ها با بازیکنان باردار را دشوارتر کند و گفت: “هیچ فوتبالیست زن هرگز نباید احساس حقارت کند.” .

امیلیو گارسیا ، مسئول حقوقی فیفا ، گفت: “ایده محافظت از بازیکنان زن قبل ، حین و بعد از تولد کودک است.”

طبق پیشنهادات ، اگر بازیکنی بعد از بارداری استعفا دهد ، باشگاه های مسئول هم با مجازات های مالی و هم “ورزشی” روبرو می شوند.

همچنین باشگاه ها باید بازیکنان زن را ادغام کرده و “پشتیبانی پزشکی و جسمی مناسب” را پس از تولد آنها فراهم کنند.

بالا رفته

در بیانیه ای ، رئیس فیفا ، جیانی اینفانتینو ، اظهار داشت اصلاحات در زمانی که فوتبال زنان در حال رشد است ، لازم است و تأکید کرد که این ورزش “باید یک چارچوب نظارتی اتخاذ کند که نیازهای بازی زنان را برآورده کند.”

پیش از این موارد بازگشت بازیکنان زن به مسابقات سطح بالا پس از زایمان نادر بود ، اگرچه الکس مورگان ستاره 31 ساله جام جهانی در ماه مه سال جاری فرزندی به دنیا آورد و از آن زمان به این ورزش بازگشت و با باشگاه انگلیسی تاتنهام امضا کرد.

مباحث ذکر شده در این مقاله