شیلتون می گوید – فوتبال ، مارادونا با هوشمندی هدف “دست خدا” را استتار كرد

دروازه بان سابق انگلیس ، پیتر شیلتون می گوید که دیگو مارادونا سعی در تغییر شکل هندبال داشت ، که باعث شد گل بدنام “دستان خدا” که به آرژانتین کمک کرد انگلیس را از جام جهانی 1986 خارج کند ، اما انتظار نداشت تلاش های او طولانی شود.

مارادونا چهارشنبه در کمتر از یک ماه از تولد 60 سالگی خود ، در سن 60 سالگی پس از حمله قلبی در خانه خود در حومه بوینس آیرس درگذشت.

پیروزی 2-1 مهاجم برابر انگلیس هنگام ضربه زدن به شیلتون از آن زمان هواداران انگلیس را حل و فصل کرده است و این دروازه بان هرگز مارادونا را نمی بخشد ، اگرچه او را به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ شناخته است.

“این قبلا اتفاق افتاده و احتمالاً دوباره تکرار خواهد شد. اگر مهاجم بداند که قرار نیست توپ را بدست آورد ، خطر می کند … او چیزی از دست نمی دهد ، – گفت: شیلتون اسکای اسپورتس.

“اما به اندازه کافی هوشمند بود زیرا او همزمان سرش را خرد کرد. او مغز فوتبالی خیلی سریعی دارد و می دانست که چه کاری انجام می دهد … فکر نمی کنم انتظار داشت با آن کنار بیاید ، اما این کار را کرد.

“این بدترین احساس است. به عنوان یک تیم رفتیم ، “ما باور نمی کنیم”. مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی … بقیه افراد در استادیوم آن را دیدند و آنها (مقامات) تنها کسانی نبودند. داوری بدی بود. “

مارادونا چهار دقیقه بعد دوباره به گل رسید ، شاید بزرگترین گل زده در جام جهانی باشد و نیمی از انگلیس را سپری کند ، اما شیلتون گفت اولین گل آرژانتینی مهم است.

“این واقعا یک سیگنال بود زیرا اولین گل در یک بازی فشرده بود. وقتی او تقلب کرد ، بسیاری از بازیکنان مانند من شکایت کردند … من داور را تعقیب کردم. اما شیلتون اضافه کرد.

“بعداً ، فکر می کنم قبل از شکست توپ به مارادونا ، داور آن را نداد و این بقیه تاریخ است.”