شش بازیکن سابق کریکت یورکشایر که به دلیل نژادپرستی مجرم شناخته شدند، 22000 پوند جریمه خواهند شد.

شش بازیکن سابق کریکت یورکشایر که به اتهام آزار نژادی در باشگاه مجرم شناخته شدند، روز جمعه توسط کمیسیون انضباطی کریکت، مجموعاً 22000 پوند جریمه شدند. اما مجازات‌ها، که شامل تعلیق در صورت بازگشت به کریکت می‌شود، کمتر از جریمه‌های ECB است که مجموعاً 37000 پوند در جلسه استماع در 3 می. جان بلین، تیم برسنان، اندرو گیل، متیو هاگارد و ریچارد پیرو به دلیل نقض دستورالعمل 3.3 ECB پس از جلسه استماع CDC در ماه مارس، مجرم شناخته شدند.

گری بالانس هیچ مخالفتی با این اتهام نداشت، در حالی که مایکل وان، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، تنها یکی از گروه درگیر، تبرئه شد.

هر شش نفر توبیخ شده اند و از آنها خواسته شده است که یک دوره آموزشی مناسب نژادپرستی/تبعیض را با هزینه شخصی خود بگذرانند، به خصوص اگر قصد دارند در هر عنوان به عنوان بازیکن یا مربی به کریکت بازگردند.

بازیکن سابق تیم ملی انگلیس با 8000 پوند جریمه و 8 هفته محرومیت روبرو شد، اما مجازات او به 3000 پوند و محرومیت 6 جلسه ای کاهش یافت.

این بازیکن 33 ساله در آوریل مدت کوتاهی پس از امضای قراردادی دو ساله برای بازی در زیمبابوه از کریکت بازنشسته شد.

گیل کاپیتان و سرمربی سابق یورکشایر به بزرگترین جریمه 6000 پوندی (در مقایسه با 7500 پوندی درخواستی بانک مرکزی اروپا) محکوم شد و به مدت چهار هفته از مربیگری محروم شد.

هیئت حاکمه به دلیل رفتار گذشته گیل، از جمله اظهارات تبعیض آمیز نسبت به اشول پرینس در جریان بازی قهرمانی رز کانتی در سال 2014 و یک توییت ضدیهودی ارسال شده در سال 2010، به دنبال مجازات تشدید شده بود.

متیو هاگارد و تیم برسنان، ملی پوشان سابق انگلیس (که برای سه مسابقه محروم شدند) 4000 پوند جریمه شدند (از 7500 پوند و 5000 پوند که در ابتدا پیشنهاد شده بود).

جریمه جان بلین نیز از 5000 پوند به 3000 پوند کاهش یافت، در حالی که ریچارد پیرو دو هفته محروم و 2500 پوند جریمه شد.

تمامی شهروندان تا 9 ژوئن فرصت دارند نسبت به این تصمیمات اعتراض کنند.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که عظیم رفیق، عضو سابق یورکشایر در سال 2021 در اسناد و مدارک خود به کمیته منتخب پارلمانی ارائه داد.

یورکشایر که چهار مورد نقض دستورالعمل 3.3 ECB را پذیرفت و در جلسه استماع CDC شرکت نکرد، در 27 ژوئن – یک روز قبل از دومین آزمایش خاکستر در لردز – با یک جلسه استماع تحریم روبرو خواهد شد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله