رقص باران مدودف برای قهرمانی اوپن ایتالیا به مصاف رونا خواهد رفت

دانیل مدودف روز شنبه تنها به دومین فینال زمین خاکی دوران حرفه ای خود رسید و استفانوس سیتسیپاس را 7-5 و 7-5 در مسابقات آزاد ایتالیا شکست داد. شماره 1 سابق جهان روز یکشنبه در فورو ایتالیکو مقابل هولگر ران که کسپر رود را 6-7 (2/7)، 6-4 و 6-2 پس از یک ست و یک استراحت شکست داد، برای عنوان قهرمانی بازی خواهد کرد. مدودف و سیتسیپاس با ادامه هوای وحشتناک این هفته در یک دوره چهار و نیم ساعته تحت بارندگی های متعددی قرار گرفتند.

مدودف پس از ایندین ولز و میامی به سومین فینال مسترز فصل خود رسید.

این زوج در ست اول با نتیجه 4-4 مجبور به بازنشستگی شدند و قبل از فرستادن دوباره به رختکن، برای انجام یک بازی بازگشتند.

آنها سرانجام درست پس از ساعت 9:30 شب بهبود یافتند

مدودف پس از پایان برد، رقص پیروزی کوچکی روی خاک رس انجام داد که امیدوار است بتواند در فضای مجازی پخش شود.

او گفت: خوشحالم که در اولین فینال مسترز در زمین خاکی حضور دارم و مشتاقانه منتظر فردا هستم.

“من واقعا از بازی کردن لذت بردم. عصبانی شدن از شرایط و تاخیرها آسان است، اما ما (تیم او) فقط به این موضوع خندیدیم.”

وی افزود: حتما شش یا هفت بار بدنم را گرم کرده بودم، می دانستم اگر بتوانیم بازی می کنیم.

مدودف در 9 بازی از 10 بازی اخیر خود پیروز شد تا ست اول را بگیرد و در ست دوم بریک کند تا اینکه تسیسیپاس مورد علاقه تماشاگران به تساوی 3-3 بازگردد.

این بن بست ادامه داشت تا اینکه مدودف دقیقاً شش ساعت پس از کسب اولین امتیاز مسابقه در امتیاز 6-5 به وقت استراحت رسید. نفر سوم در اولین امتیاز از دو امتیاز بازی، برد را به پایان رساند.

شرایط وحشتناک رم، فینال زنان را که قرار بود شب بین آلنا ریباکینا قهرمان ویمبلدون و آنجلینا کالینا برگزار شود، علامت سوال گذاشت.

مدودف پیش از این دوره هرگز در رم پیروز نشده بود، اما پس از شکست این بازیکن جوان در مونت کارلو، در سال 2023 برای دومین بار در چند ماه گذشته با رونی دیدار خواهد کرد.

باخت رود اولین باخت او در پنج دیدار با رونی بود که همه بازی‌های آن‌ها روی خاک انجام شد.

رونی که نواک جوکوویچ را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کرد، گفت که وقتی فکر می‌کرد همه چیز در زمین از دست رفته بود، آرام گرفت.

مرد شماره 7 جهان گفت: “وقتی افت کردم، به خودم گفتم چیزی برای از دست دادن ندارم، او احتمالا برنده خواهد شد.”

من به خودم گفتم آزاد بازی کنم، تهاجمی بازی کنم زیرا این احتمالا آخرین ست من خواهد بود. این کلید بازگشت بود – من بسیار خوشحالم.”

رونی گفت که بازی او در بهترین لحظات این هفته در رم افزایش یافته است.

من در دو مسابقه اخیر بهترین تنیس خود را بازی کردم. بازی کردن با بازیکنان برتر آنقدر سخت است که باید بهترین تنیس خود را پیدا می کردم.

من فقط در پایان آن را پیدا کردم، به این ترتیب توانستم آن را برگردانم.»

– معافیت پزشکی –

رود به 69 دقیقه زمان نیاز داشت تا در ست اول مهم پیروز شود و نروژی بر تای بریک مسلط شد تا پس از ناکامی در تبدیل سه بریک پوینت در گیم ششم، پیش بیفتد.

رون که در برخی مواقع با طغیان خشم خود چیزی شبیه توپ شلیک شده بود، در ست دوم در حالی که رود اعصاب خود را حفظ کرده بود، در حالی که بن بست ادامه پیدا می کرد، کمی از هم باز شد.

این بازیکن جوان سرویس خود را از دست داد و با نتیجه 2-3 عقب بود و ناگهان یک فیزیوتراپ را برای درمان شانه راست خود برای یک تایم اوت پزشکی سه دقیقه ای احضار کرد.

اما این مکث ممکن است جریان مسابقه را تغییر داده باشد و رون ناگهان زنده شد و ست را مساوی کرد و با سومین بار فرار کرد تا در باران ملایم پیشروی کند.

رون پیروزی را در کمتر از دو و سه ربع ساعت پس از شکستن رود برای چهارمین بار به پایان رساند.

این بازیکن دانمارکی در هشتمین فینال ATP (4-3) و سومین فصل خود بازی خواهد کرد.

در نوامبر سال گذشته در برسی پاریس برنده شد و در ماه آوریل در مونت کارلو پس از آندری روبلف مقام دوم را به خود اختصاص داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله

دانیل مدودف استفانوس سیتسیپاس تنیس