دکتر گفت: دیگو مارادونا پس از جراحی مغز در حال بهبودی است


پزشكان روز چهارشنبه گفت كه پزشكان معالجه اسطوره فوتبال آرژانتین ، دیگو مارادونا ، كه تحت عمل جراحی مغزی موفقی برای از بین بردن لخته خون قرار گرفت ، از سرعت بهبودی وی “متعجب” هستند. سه شنبه شب ، جراحان در یک کلینیک خصوصی در بوینس آیرس 80 دقیقه وقت خود را صرف برداشتن لخته کردند. دکتر لئوپولد لوک ، که اطلاعاتی در مورد وضعیت این پیر 60 ساله ارائه داد ، گفت: “من فقط او را دیدم ، حالش خیلی خوب است. ما از نحوه بهبودی او متعجب شده ایم.” وی هشدار داد: “اما ما باید مراقب باشیم زیرا در دوره بعد از عمل هستیم.” لوک در گفتگو با خبرنگاران از طریق ماسک گفت: “روشن است که او هیچ عارضه عصبی ندارد.”

بوق تجاری

“پارامترهای دیگری وجود دارد که منتظر ارزیابی آنها هستیم زیرا هنوز خیلی زود است. اما بهبودی عالی است.”

این اظهارنظرها باعث تشویق و تشویق شدید هواداران مارادونا شد که در نزدیکی درمانگاه بنرهایی به تصویر می کشیدند که روز شکوه وی را به تصویر می کشد.

هوادار اسکار مدینه به خبرگزاری فرانسه گفت: “سلامتی او دوباره او را از دست داده است ، اما او آنتی بادی هایی دارد که با کمک انسان قابل بازیابی هستند.”

برنده جام جهانی مارادونا روز دوشنبه به بیمارستانی در لا پلاتا منتقل شد و در آنجا مربی تیم Gymnasium-et-Esgrim است ، جایی که او یک آزمایش انجام داد.

در طی اسکن یک لخته خون پیدا شد و او روز سه شنبه به یک کلینیک در قسمت شمالی پایتخت منتقل شد.

لوک در به روزرسانی قبلی گفت: “ما توانستیم لخته را با موفقیت برطرف کنیم. دیگو با این عمل کار بسیار خوبی انجام داد.”

مارادونا که روز جمعه 60 ساله شد ، قبلاً از سلامتی رنج می برد. وی دچار دو حمله قلبی شد و همچنین به هپاتیت مبتلا شد و تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفت.

پس از این عمل ، لیونل مسی ، همکار فوتبال آرژانتین برای او پیامی را برای حمایت ارسال کرد.

مهاجم بارسلونا که مانند مارادونا در شکوه و عظمت خود تی شرت می پوشد ، گفت: “دیگو ، همه نیروهای جهان. من و خانواده ام می خواهیم هر چه زودتر شما را ببینیم.”

– “رفتار عجیب” –

با توجه به سن و مشکلات قبلی سلامتی ، مارادونا به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، که آرژانتین را به شدت تحت تأثیر قرار داده است ، خطر بالایی در نظر گرفته می شود.

در هشت ماه گذشته چندین بار وی در سلول انفرادی بوده و هفته گذشته پس از مشاهده علائم ویروس کرونا توسط یک محافظ مجبور شده است در خانه بماند ، اگرچه آزمایش بعداً منفی بود.

قبل از بیماری مارادونا وی افسرده بود ، وکیل وی ماتیاس مورلا روز چهارشنبه گفت.

نماد معروف معروف و سریع که قادر به راه رفتن بود ، توانست جمعه نیم ساعت روز را در محل تمرین تیمش جشن بگیرد.

مورلا گفت: “او رفتار عجیبی داشت. او بسیار افسرده بود و درباره اقوام مرده ای که دلش برای او تنگ شده بود صحبت کرد.”

وی با بیان اینکه مارادونا “بسیار نگران” این عمل بود و لوک را تمجید کرد ، افزود که “اگر او لخته خون پیدا نمی کرد ، سرنوشت مارادونا فرق می کرد.”

روز سه شنبه ، لوک اصرار داشت که این روش “عملی طبیعی” است.

جراح مغز و اعصاب رائول ماترا به TyC Sports گفت: “این عمل شامل یک برش کوچک برای برداشت خون است. پس از 24 یا 48 ساعت ، بیمار می تواند بیمارستان را ترک کند.”

دالما ، دختر مارادونا گفت که او پس از عمل پدرش به ملاقات او رفته است ، اما جزئیات بیشتری از وضعیت او گزارش نکرده است.

وی صبح روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: “من فقط می خواهم از همه بخاطر عشق مداوم خود به پدرم ، خواهرم و من تشکر کنم ، از همه کسانی که برای او دعا می کنند تشکر می کنم.”

– کم خونی –

روز سه شنبه ساعت 18:00 (21:00 به وقت گرینویچ) مارادونا از بیمارستان در لا پلاتا در 60 کیلومتری جنوب بوینس آیرس به همراه یک دختر دیگر به نام جانینا به پایتخت منتقل شد.

ده ها تن از هواداران سالن بدن سازی در نزدیکی بیمارستان لا پلاتا هنگام عزیمت وی ​​نام او را فریاد زدند.

در اوایل روز ، لوک ادعا کرد که مارادونا از کم خونی – کمبود آهن در سیستم خود – و کم آبی رنج می برد.

وی همچنین اظهار داشت که سبک زندگی مارادونا در وضعیت وی نقش دارد.

لوک درباره این ستاره گفت: “این یک بیمار مسن است که در زندگی تحت فشار زیادی است. این زمانی است که ما باید به او کمک کنیم. مارادونا بودن بسیار دشوار است.”

به گفته وی ، این شرایط همچنین در زمان معاون رئیس جمهور بودن کریستینا کرچنر را تحت تأثیر قرار داده است.

روز بعد جیانینا در توییتر نوشت: “دیدن قلب من به این شکسته است.”

بالا رفته

لوک گفت ، مارادونا به دلیل جراحی بای پس معده که در سال 2005 برای کاهش 50 پوند تحت عمل قرار گرفت ، در حفظ آهن مشکل دارد.

گرچه او از یک اعتیاد کاملاً معتاد به مواد مخدر سخت بهبود یافته است ، مارادونا در حال مصرف داروهایی به صورت داروهای آرام بخش و ضد اضطراب است.

مباحث ذکر شده در این مقاله