در این روز در سال 2013 ، ساچین تندولکار کناره گیری از کریکت بین المللی را اعلام کرد


شورای بین المللی کریکت (ICC) در توییتر خود برای ادای احترام به ساچین تندولکار ، که در آن روز (16 نوامبر) 2013 از کریکت بین المللی بازنشسته شد ، صحبت کرد. استاد بلستر بعد از روبرو شدن هند با هند غربی در دو سری آزمون در نوامبر 2013 ، زمان درخشش حرفه ای خود را مشخص کرد. در این پیام که عکسی از نقاشی دیواری ساچین را نشان می داد ، آمده بود: “” زندگی من که 22 یارد بود برای 24 سال ، باور کردن این که این سفر به پایان رسیده دشوار است. “#OnThisDay در سال 2013. یک روز احساسی برای هواداران هندی ، ساچین تندولکار پس از برنده شدن در اینترنت خوراک اینترنت در Wankhead ، به کریکت بین المللی مشاوره داده است”.

بوق تجاری

مسابقات سری دو دیدار برابر وست هند ، در کلکته و بمبئی برگزار شد تا ساچین بتواند بازی خداحافظی خود را در خانه در ورزشگاه وانکد برگزار کند. در آخرین نیمه های آزمایشی خود او 74 دوش به ثمر رساند و در کریکت آزمایشی 79 دوش 16000 را از دست داد.

در 12 دسامبر ، Tendulkar بازنشستگی خود را در تیم های بین المللی یک روزه (ODI) اعلام کرد و همچنین در سال 2013 از Cricket Twenty20 (T20) کناره گیری کرد. آخرین بار او در سال 2013 نیز برای سرخپوستان بمبئی (میشیگان) بازی کرد.

به عقیده بسیاری به عنوان یکی از بزرگترین کرکتورهای تاریخ ، ساچین در یک دوره از زندگی حرفه ای خود تیم ملی را نیز هدایت می کرد.

او اولین بازی خود را در هند در یک مسابقه آزمایشی برابر پاکستان در 15 نوامبر 1989 انجام داد. در آن زمان او فقط 16 سال داشت. او همچنین در 18 دسامبر 1989 در ODI برای اولین بار حضور یافت.

بالا رفته

وی جایزه آرجونا ، جایزه راجیو گاندی هل راتنا ، پادما سری ، پادما ویبوشان و بهارات راتنو را دریافت کرد.

در سال 2019 نیز به تالار مشاهیر ICC Cricket راه یافت. وی همچنین قهرمان جام جهانی 2011 شد.

مباحث ذکر شده در این مقاله