دادگاه بین المللی کیفری، جاتین کاشیاپ قاضی مستقر در باتیندا را به نقض قوانین ضد فساد متهم کرد.

تصویر برای استفاده نماینده© AFP

شورای بین‌المللی کریکت روز دوشنبه، جاتین کاشیاپ، داور مستقر در باتیندا را به نقض قوانین ضد فساد آن پس از تحقیق در مورد “بازی‌های بین‌المللی 2022” متهم کرد. دیوان کیفری بین المللی مواردی را که منجر به متهم شدن کاشیاپ بر اساس کد ضد فساد خود شده است، مشخص نکرد. کاشیاپ مسابقات سطح منطقه را در پنجاب داوری می کند اما بخشی از پانل BCCI نیست. کاشیاپ متهم به «خودداری یا امتناع بدون دلیل موجه از همکاری با تحقیقات واحد مبارزه با فساد (ACU) در مورد رفتارهای مفسدانه بر اساس قانون …

“… از جمله (بدون محدودیت) عدم ارائه اطلاعات دقیق و کامل و/یا اسناد درخواست شده توسط ACU (به عنوان بخشی از یک درخواست رسمی طبق ماده 4.3 یا موارد دیگر) به عنوان بخشی از چنین تحقیقاتی.” جرم دوم مربوط به “ممانعت یا تاخیر در تحقیقات ACU در مورد رفتار فاسد احتمالی تحت این قانون…

«… از جمله (بدون محدودیت) پنهان کردن، جعل یا از بین بردن هر گونه اسناد یا اطلاعات دیگری که ممکن است مربوط به تحقیقات باشد و/یا ممکن است شواهدی باشد یا منجر به کشف شواهدی مبنی بر رفتار فاسد طبق این کد شود. ” در بیانیه دیوان بین المللی کیفری آمده است.

منابع BCCI گفتند که ICC در اکتبر سال گذشته جزئیات داور را از انجمن کریکت پنجاب (PCA) جستجو کرده بود.

با این حال، دلشر خانا، دبیر PCA گفت که اتهامات ICC علیه کاشیاپ هیچ ارتباطی با بازی در ایالت ندارد.

«این اتهامات هیچ ارتباطی با کریکت پنجاب ندارد. این انتشار روشن می‌کند که او پس از تحقیقات در مورد بازی‌های بین‌المللی متهم شده است.» دیوان کیفری بین‌المللی به کاشیاپ 14 روز فرصت داده است تا به اتهامات وارده پاسخ دهد.

«طبق ماده 4.6.6 قانون، آقای کاشیاپ از 29 اردیبهشت 14 روز فرصت دارد تا به اتهامات مطرح شده پاسخ دهد. دیوان بین‌المللی کیفری در این مرحله هیچ اظهارنظر بیشتری درباره این اتهامات نخواهد کرد.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله