بوندسلیگا: RB لایپزیگ با شکست بایرن مونیخ قهرمان بوروسیا دورتموند شد.

بوروسیا دورتموند دو برد تا اولین قهرمانی خود در یک دهه گذشته فاصله دارد، پس از اینکه RB Laipzig در روز شنبه با نتیجه 3-1 بایرن مونیخ را شکست داد. بایرن به لطف گل زودهنگام سرژ گنابری 1-0 پیش افتاد و به نظر می رسید در کنترل کروز باشد، اما میهمان سه گل نیمه دوم به ثمر رساند تا بازی و رقابت قهرمانی بوندس لیگا را تغییر دهد. دورتموند در یک روز بازی تا روز یکشنبه با پیروزی مقابل آگسبورگ می تواند دو امتیاز کسب کند. این پیروزی، اولین پیروزی لایپزیگ در مونیخ و دومین برد آنها مقابل قهرمان آلمان، لیگ قهرمانان اروپا را برای میهمانان فصل آینده تضمین کرد.

بایرن با این اطمینان وارد بازی شد که دو برد در دو بازی اخیرش به یازدهمین قهرمانی متوالی لیگ منجر خواهد شد.

گنابری در دقیقه 25 با ضربه ای بلند به تیرک دروازه چپ اعصاب بایرن را آرام کرد که پنجمین ضربه او در 4 بازی اخیر بود.

بایرن به دنبال افزایش سرعت و کنترل بازی بود، اما لایپزیگ در دقیقه 65 تلاش کرد تا ضد حمله کند.

کنراد لایمر که از نظر بسیاری در تابستان به بایرن مونیخ پیوست، از حرکت عالی این تیم برای گلزنی استفاده کرد.

بایرن متزلزل به دنبال مبارزه بود اما به زودی پس از اینکه بنجامین پاوار کریستوفر انکونکا را در محوطه جریمه پایین آورد، عقب افتاد.

مهاجم فرانسوی توپ را از روی نقطه به ثمر رساند و فرصتی برای یان سومر دروازه بان میزبان باقی نگذاشت. لایپزیگ یک ضربه پنالتی دیگر را در چهار دقیقه باقی مانده پس از توپ دستی و دومینیک سوباسلای به ثمر رساند.

– اسلوتربک به هرتا سقوط کرد – کون شلاتربک، بازیکن بوخوم، با گل در وقت های تلف شده، اوایل روز شنبه، هرتابرلین را به لیگ دسته دوم رساند و در پایتخت آلمان به تساوی 1-1 رسید.

پس از سقوط آخر هفته گذشته، به نظر می رسید هرتا سقوط را حداقل یک هفته دیگر به تعویق می اندازد، زیرا لوکاس توزارت در نیمه دوم در استادیوم المپیک برلین ضربه سر را با ضربه سر زد.

اما ضربه سر شلاتربک در دقیقه چهارم وقت تلف شده، بوخوم را به تساوی رساند و هرتا را پس از یک دهه حضور در بوندسلیگا به لیگ دسته دوم بازگرداند.

پال داردای، سرمربی هرتا پس از بازی گفت: “نیازی نداریم از عملکرد امروز خود خجالت بکشیم، به خاطر امروز سقوط نکردیم.”

کوین پرینس بواتنگ، هافبک برلینی الاصل که قبل از بازگشت به تاتنهام، میلان و بارسلونا دوران حرفه ای خود را در هرتا آغاز کرد، با چشمانی گریان گفت: “نمی توانی تیم را مقصر بدانی، سقوط به خاطر سقوط نبود. امروز.

“من فقط باشگاه را دوست دارم. فقط غم انگیز است.”

امتیاز بوخوم به این معنی بود که آنها در یک هفته یک پله از منطقه سقوط فاصله گرفتند.

در جای دیگر، سباستین پولتر، مهاجم شالکه در اواخر بازی مقابل آینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد تا تیمش به تساوی 2-2 با یک امتیاز حیاتی در برابر سقوط دست یابد.

شالکه که در ابتدای فصل صعود کرده بود، در دقیقه اول با ضربه ایستگاهی کاپیتان سیمون تروده پیش افتاد.

دایچی کامادا پس از 20 دقیقه برای میهمان گل تساوی را به ثمر رساند و توئتا 15 دقیقه از نیمه دوم فرانکفورت را پیش انداخت تا اینکه پولتر در پنج دقیقه مانده به پایان بازی، دومین گل فصل خود را به ثمر رساند.

یونیون برلین با شکست 4-2 در هوفنهایم، فرصت نزدیک شدن به اولین حضور در لیگ قهرمانان را از دست داد.

اتحادیه پس از اشتباهات دیگو لیته، مدافع میانی پرتغالی، 2-0 عقب افتاد.

لیته توپ را به سمت ایگلاس ببو از هوفنهایم فرستاد که گل اول را به ثمر رساند، قبل از اینکه پنالتی را آندری کراماریچ به گل تبدیل کرد.

دانیلو دوهی، مدافع هلندی در وقت های تلف شده نیمه اول، با ضربه سر کاپیتان کریستوفر تریمل، یک گل را برای میهمان به ثمر رساند.

در حالی که یونیون به دنبال گل تساوی بود، کراماریچ در یک دقیقه باقی مانده گلزنی کرد تا نتیجه 3-1 شود.

هر دو تیم در وقت های تلف شده یک گل به ثمر رساندند و هوفنهایم چهار پله با سقوط فاصله داشت.

وردربرمن با تساوی 1-1 در خانه مقابل کلن یک سال دیگر در لیگ دسته اول را تضمین کرد.

گل نیمه اول استفن تیگز باعث شد کلن پیش بیفتد، اما در اواخر نیمه دوم، رومانو اشمید گلزنی کرد تا یک امتیاز برای میزبان ثبت کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله