انتقال بازی های المپیک به توکیو 2.4 میلیارد دلار دیگر هزینه دارد: برگزارکنندگان

انتقال بازی های المپیک به توکیو 2.4 میلیارد دلار دیگر هزینه دارد: برگزارکنندگان

المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال 2021 موکول شد.© خبرگزاری فرانسه


برگزارکنندگان روز جمعه گفتند ، به دلیل تأخیر در ویروس کرونا ، حداقل 2/4 میلیارد دلار هزینه بازیهای المپیک توکیو خواهد بود ، تاخیری بی سابقه و اقدامات گسترده بهداشتی در مورد همه گیری باعث افزایش بودجه کلان شده است. توکیو 2020 می گوید که هزینه های عملیاتی مربوط به تأخیر 1.5 میلیارد دلار اضافی نیاز دارد و 900 میلیون دلار دیگر برای اقدامات کنترل ویروس کرونا برای بازی های سال آینده هزینه می شود. دلار با نرخ 107 ین محاسبه می شود و با نرخ امروز نزدیک به 2.56 میلیارد دلار است.

بوق تجاری

هزینه ها می تواند حتی بیشتر شود و توکیو 2020 می گوید 250 میلیون دلار اضافی به عنوان “احتمالی” بودجه برای تأمین هزینه ها اختصاص می دهد.

هزینه های اضافی هنگامی بوجود می آید که برگزارکنندگان و مقامات المپیک برای ایجاد شور و شوق و انگیزه برای اولین بازی ها تلاش می کنند ، که در زمان صلح به تعویق افتاد ، و اصرار دارند که یک رویداد عظیم بین المللی در سال آینده برگزار شود ، حتی اگر همه گیری کنترل نشود.

بالا رفته

اما هزینه های بیشتر می تواند باعث تقویت بیشتر افکار عمومی در ژاپن شود ، جایی که نظرسنجی های اوایل سال جاری نشان داد که اکثر مردم فکر می کنند بازی ها باید با هم دوباره به تعویق بیفتند یا لغو شوند.

هزینه های اضافی بین دولت ملی ، شهر توکیو و برگزارکنندگان تقسیم خواهد شد.

مباحث ذکر شده در این مقاله