از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

این کاربر متحرک که یک سر آن داخل محوطه سیلندر می باشد و از زیر به وسیله شاتون به میل لنگ متصل شده است، پیستون اسم دارد. همانگونه كه ملاحظه مي شود حساس وجود لبه شيبداري در قسمت بالايي رينگ ، هنگامي كه پيستون و رينگ به سمت بالا حركت مي كنند ، رينگ بر روي لايه روغن روي جداره سيلندر لغزيده و ازجارو كردن روغن به سمت محفظة احتراق جلوگيري مي شود ، درحاليكه هنگام حركت رينگ و پيستون به سمت پايين ، بوسیله حاشیه تيز رينگ ، روغن ها از روي ديوارة سيلندر جارو شده و از طريق جا رينگي و رخنه ها و شيارهاي جاررينگي به داخل پيستون و نهايتاً به درون كارتل هدايت مي شود . البته از یک جایی به آن‌گاه نیکی روغن موتور و نیکی رادیاتور میتواند کاری نماید و دما به شدت پیستون رنگ بالا می‌رود . در اين حالت در كورس تراكم فشار گاز در اکنون تراكم به پله داخلي نيرو اعمال كرده و سبب مي شود كه رينگ مهم نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و کار آب بندي را بهتر انجام مي دهد. آن‌گاه حساس ضربه ملایمی آن را خارج کنید. لقي تقريبی بين سيلندر و پيستون اهمیت توجه به شكل (4) ، بايد بين0/03 تا0/1 ميلي متر حیاتی توجه به جور و محصول پيستون باشد به نحوی كه فيلر با نيرويی بين 20 تا 35 نيوتن از بين سيلندر و پيستون بیرون گردد. و در حالتی که پیستون و شاتون را بوسیله گرم کن مخصوص، حرارت بدهید و آن گاه توسط پرس هیدرولیکی، گژن پین را بیرون سازید. علت حیاتی به وجود داخل شدن همین خلل ؛ گرم شدن سرعت بالا و بیش از ترازو ، تزریق سوخت رقیق و یا داغ بودن بیش از میزان دسته شمع ها است. 2- پیستون های آلومینیومی : این پیستون ها علاوه بر آلومینیوم با آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن هستند و حرارت وارده را خوبتر انتقال ارائه می کنند و صدای کمتری دارا‌هستند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . 1- پیستون های چدنی : همین پیستون ها عمده در قبلی ساخته میشدند و مهم خواص لغزشی خوبتر و انبساط کاهش هستند .