یک باشگاه فوتبال تونس پس از رفتن بازیکنان به اروپا در حال تعطیل شدن است

یک باشگاه فوتبال تونس روز سه شنبه اعلام کرد که فعالیت خود را به دلیل مهاجرت غیرقانونی 32 بازیکن خود به اروپا به حالت تعلیق درآورده است. جمیل مفتاحی، رئیس باشگاه دسته چهارم گردیمائو روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما عملیات را متوقف کرده و مسابقات خود را به حالت تعلیق درآورده ایم.» او گفت که در سه سال گذشته 32 بازیکن باشگاهی به اروپا مهاجرت کرده اند. تونس در چنگال یک بحران اقتصادی طولانی و بدتر است که بسیاری از شهروندانش را مجبور کرده است تا اقدامات ناامیدکننده ای را برای جستجوی زندگی بهتر در خارج از کشور انجام دهند.

مفتاحی گفت: بازیکنان گاردیماوا که بین 17 تا 22 سال سن دارند، “یا از طریق دریا یا از طریق صربستان ترک کردند و سپس به طور غیرقانونی از مرز به کشورهای دیگر عبور کردند.”

تا نوامبر گذشته، تونسی‌ها می‌توانستند بدون ویزا به صربستان سفر کنند و هزاران نفر را جایگزین قایق‌های مرگبار در مدیترانه مرکزی، مرگبارترین مسیر مهاجرت در جهان، کند.

کسانی که به سمت خروجی ها حرکت می کنند به طور نامتناسبی از مناطق حاشیه ای مانند گردیمائو، یک منطقه روستایی داخلی در نزدیکی مرز الجزایر اما دور از مراکز اقتصادی ساحلی تونس هستند.

مفتاحی دلیل جدایی این بازیکنان را «کمبود منابع مالی» عنوان کرد.

او گفت: “ما نمی توانیم لباس، پیراهن یا کفش را بپردازیم و بازیکنان حقوق دریافت نمی کنند.”

بخش‌هایی از سواحل تونس در 90 مایلی (150 کیلومتری) جزیره لامپدوزا ایتالیا قرار دارد و هزاران نفر – هم تونسی‌ها و هم آفریقایی‌های جنوب صحرا – در سال جاری تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

وزارت کشور رم می‌گوید بیش از 14000 مهاجر از ابتدای سال به ایتالیا وارد شده‌اند که بسیار بیشتر از 5300 مهاجر در مدت مشابه در سال 2022 و 4300 مهاجر در سال 2021 است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله