یورگن کلوپ “عصبی” به پیروزی “بزرگ” برای بوروسیا دورتموند امیدوار است.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول روز جمعه اعتراف کرد که قبل از دیدار حساس تیم سابقش مقابل بروسیا دورتموند در روز شنبه، “کمی عصبی” بوده است. دورتموند که در حال حاضر دو امتیاز کمتر از بایرن مونیخ در صدر جدول بوندسلیگا دارد، در صورت شکست ماینتس در خانه قهرمان خواهد شد. دورتموند از فصل 12-2011، زمانی که کلوپ در ورزشگاه وستفالن حضور داشت، این عنوان را کسب نکرده است. کلوپ در پاسخ به این سوال که آیا او مسابقه قهرمانی آلمان را دنبال می کند، به خبرنگاران در لیورپول گفت: “بله، من نمرده ام، من زنده ام.”

این آلمانی 55 ساله اعتراف کرد: صادقانه بگویم، من کمی عصبی هستم و گفت: “فراز و نشیب هایی وجود داشته است، (اما) به نظر می رسد که آنها می توانند این کار را انجام دهند.

دورتموند همچنان می‌تواند بدون برد در روز شنبه عنوان قهرمانی را کسب کند، به شرطی که با نتایج بایرن مونیخ در کلن برابری کند یا بهتر باشد و همه بازی‌ها همزمان شروع شوند.

بایرن ده قهرمانی اخیر آلمان را از زمانی که کلوپ دورتموند را به قهرمانی رساند، به دست آورده است و سرمربی تیم گفت که امیدوار به تغییر در اوج است.

من می توانم تصور کنم که بایرن آن را متفاوت می بیند، اما وقتی یک تیم همیشه عنوان قهرمانی را به دست می آورد جالب نیست و همه ما می دانیم که بایرن به هر حال سال آینده به او پاسخ خواهد داد.

“هیچ کس فکر نمی کند که آنها این کار را انجام داده اند. این کار بزرگ است و من فقط امیدوارم که آنها از طریق آن زندگی کنند. این کار عظیم خواهد بود.”

کلوپ که پس از انتقال از ماینتس، هفت سال را در دورتموند گذراند، جایی که به عنوان بازیکن شروع کرد و سپس آنها را به عنوان سرمربی به لیگ برتر هدایت کرد، گفت این موقعیت نادری بود که او مجبور شد در نبرد بین باشگاه‌های سابقش طرفی را انتخاب کند. .

می توانم بگویم در این مورد خوشحال می شوم اگر دورتموند حداقل یک بار مقابل ماینتس پیروز شود. مشکلی نیست.”

کلوپ گفت که اکنون که فوتبال اروپا برای ماینتس که نهم جدول است، کار کمی آسان‌تر شده است.

بله، امیدوارم دورتموند برنده شود. فکر می کنم به اندازه کافی طولانی است. من (مربی دورتموند) ادین (ترزیچ) را به خوبی می شناسم. من افراد زیادی را در دورتموند به خوبی می شناسم.

ما همیشه با هم در تماس بوده‌ایم و اکنون نیز در تماس هستیم و می‌دانم که این برای شهر و به طور کلی چه معنایی خواهد داشت.»

دورتموند در صورت موفقیت مقابل ماینتس روز یکشنبه رژه ای برگزار خواهد کرد که انتظار می رود بیش از 250 هزار نفر در آن شرکت کنند.

کلوپ با دورتموند دو قهرمانی بوندسلیگا و یک جام حذفی آلمان را به دست آورد و همچنین آنها را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13-2012 رساند که در ومبلی 2-1 به بایرن مونیخ باختند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله