گزارش گفت که پاکستان مایل است میزبان بیشتر بازی های جام جهانی خود در دو شهر هند باشد. این کلکته است و…

به گفته منابع ICC، تیم کریکت پاکستان ترجیح می دهد بیشتر مسابقات جام جهانی ODI 2023 خود را در چنای و کلکته انجام دهد، دو مکانی که تیم در تورهای قبلی خود احساس امنیت می کرد. جام جهانی فوتبال در تاریخ 5 اکتبر با 46 مسابقه از جمله فینال در 12 شهر در سراسر هند از جمله احمدآباد، لکهنو، بمبئی، راجکوت، بنگالورو، دهلی، ایندور، موهالی، گواهاتی و حیدرآباد آغاز خواهد شد. قابل درک است که در حال حاضر گفتگوها در سطح ICC در جریان است، زیرا رهبران هیئت کریکت پاکستان (PCB) مذاکراتی را با هیئت عالی ICC در مورد این موضوع انجام می دهند که هنوز هم حساس است.

“خیلی به تصمیم BCCI و دولت هند بستگی دارد، اما با توجه به این انتخاب، پاکستان می خواهد میزبان بیشتر مسابقات جام جهانی در کلکته و چنای باشد.” بازیکنان از امنیت بسیار راضی بودند. به طور مشابه، چنای به عنوان یک مکان برای پاکستان به یاد ماندنی است. یک منبع نزدیک به هیئت ICC که تحولات را دنبال می‌کند، به شرط ناشناس ماندن به PTI گفت: این موضوع همچنین در مورد احساس امنیت در مکان‌های خاص است.

نقطه اختلاف، بازی هند و پاکستان خواهد بود.

اگرچه احمدآباد با ظرفیت 132000 نفر بهترین شانس را برای کسب درآمد مطلوب به ICC می دهد، اما ورزشگاه نارندرا مودی از قبل میزبان فینال است، بنابراین مکان دیگری می تواند میزبان بازی باشد.

در مرحله لیگ، هر تیم 9 بازی را به صورت رفت و برگشت انجام خواهد داد.

کمیته رویدادهای ICC با همکاری هیئت کریکت میزبان BCCI برنامه سفر نهایی را در چند ماه آینده ترسیم می کند تا طرفداران در سراسر هند و سایر نقاط بتوانند برنامه سفر خود را برنامه ریزی کنند.

اخیراً، وسیم خان، مدیر کل ICC در سمت خود به رسانه های پاکستانی گفته است که این تیم می تواند مسابقات خود را در بنگلادش تحت یک “مدل ترکیبی” انجام دهد که می توان از آن پیروی کرد زیرا تیم هند برای جام ملت های آسیا به این کشور سفر نمی کند.

اما نجم ستی، رئیس PCB پس از آن ایده میزبانی جام جهانی در بنگلادش را رد کرد. علاوه بر این، ICC روشن کرده است که هیچ پیشنهاد مشابهی برای “مدل ترکیبی” برای مسابقات جهانی از پاکستان ارائه نشده است.

در طول جام جهانی 2011، بازی نیمه نهایی پاکستان و هند در موهالی برگزار شد و از نظر لجستیکی برای طرفداران مرزی راحت بود تا از مرز واگه عبور کنند. با این حال، محالی در 12 مکان نهایی شده توسط BCCI حضور ندارد.

در سال 1996، مرحله یک چهارم نهایی پرطرفدار در ورزشگاه چیناسوامی در بنگلور برگزار شد.

از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است و در این زمان های حساس پذیرش پاکستان در برخی نقاط خاص از جمله بمبئی و دارمسالا بسیار دشوار خواهد بود.

در واقع، بازی جام جهانی 2016 پاکستان قرار بود در دارمسالا برگزار شود، اما بیم آن می رفت که فاجعه پاتانکوت (حمله تروریستی به پایگاه هوایی) میزبانی بازی در محل برگزاری را غیرعاقلانه کند.

در حالی که امنیت برای هر تیم در بالاترین سطح خواهد بود، BCCI و همچنین دولت هند می خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ حادثه ناخوشایندی وجود ندارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله