گزارش: محمد سراج “رویکرد فاسد” را برای واحد مبارزه با فساد BCCI پیش از تور استرالیا فاش کرد

محمد سراج، بازیکن هندی، “رویکرد فاسد” را به واحد ضد فساد BCCI (ACU) توسط یک فرد ناشناس گزارش کرده است که قبل از ورود استرالیا به کشور برای یک تور کامل در فوریه سال جاری، “اخبار داخلی” درباره تیمش را می خواست. پیسر هندی که برای رویال چلنجرز باناگلور در IPL در حال انجام بازی می کند، بلافاصله به بخش ACU BCCI اطلاع داد. فهمیده می شود که قمارباز هنگام بازی در هند پول زیادی از دست داد و از سر ناامیدی محض به سراج نامه نوشت.

هند در ژانویه تا فوریه قبل از ورود استرالیا، سری توپ سفید خانگی را مقابل نیوزلند و سریلانکا بازی کرد. هند در سری T20 مقابل سریلانکا 2-1 پیروز شد و در سری ODI آنها را 3-0 شکست داد.

در مقابل نیوزلند، هند در سری ODI با نتیجه 3-0 پیروز شد و سپس سری T20 را با نتیجه 2-1 برد، در حالی که Black Caps در تنها بازی تور در رانچی پیروز شد. «این یک کتابدار نبود که به سراج نزدیک شد. او یک راننده اهل حیدرآباد است که از شرط بندی در مسابقات هند لذت می برد. او پس از از دست دادن پول زیادی در بازی‌ها در هند، از طریق واتس‌اپ با سراج تماس گرفت.

سراج فوراً نزدیک شدن را گزارش کرد. این منبع افزود: سازمان‌های مجری قانون (پلیس آندرا) این فرد را دستگیر کرده‌اند.

BCCI شبکه ACU خود را از زمانی که رسوایی تعمیرات مربوط به S Sreesanth، Anket Chavan، Ajith Chandila و سپس Gurunath Meiyappan، مدیر تیم Chennai Super Kings (CSK) در سال 2013 فاش شد، تقویت کرده است.

اکنون هر تیم IPL یک افسر اختصاصی ACU دارد که در همان هتل زندگی می کند و تمام حرکات را زیر نظر دارد.

علاوه بر این، یک سمینار اجباری ACU برای بازیکنان در مورد بایدها و نبایدها وجود دارد و اگر هر بازیکنی رویکرد فاسد را گزارش نکند، تحریم ها اعمال می شود.

شکیب الحسن کاپیتان بنگلادش در سال 2021 به دلیل گزارش نکردن یک رویکرد فاسد در دوران حضورش در IPL در فصل قبل، محروم شد.

RCB پس از دو برد و سه باخت در حال حاضر با چهار امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله