کمیسیون ملی حقوق بشر وزارت ورزش را از “غیبت” هیئتی در فدراسیون ها برای بررسی ادعاهای آزار جنسی مطلع می کند.

یک مقام ارشد گفت که NHRC روز پنجشنبه به دلیل گزارش هایی مبنی بر اینکه فدراسیون کشتی هند (WFI) و چهار نهاد دیگر کمیته شکایات داخلی برای رسیدگی به اتهامات آزار جنسی ندارند، اطلاعیه ای به وزارت امور جوانان و ورزش ارسال کرد. کمیسیون ملی حقوق بشر (NHRC) همچنین اخطاریه هایی را به سازمان ورزش هند (SAI)، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI)، WFI و چندین فدراسیون ورزشی ملی دیگر به دلیل گزارش هایی مبنی بر نداشتن ICC یا ICC ارسال کرده است. طبق بیانیه ای که توسط گروه حقوق بشر منتشر شد، یک ICC که به درستی کار می کند همانطور که توسط قانون لازم است.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که چندین کشتی گیر در Jantar Mantara در اعتراض به اخراج و دستگیری رئیس WFI و نماینده حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) بریج بوشان شاران سینگ به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان دست و پنجه نرم می کنند.

NHRC گزارش رسانه ای را مورد توجه قرار داده است مبنی بر اینکه فدراسیون کشتی هند (WFI) کمیته شکایات داخلی (ICC) تحت قانون پیشگیری از آزار جنسی (PoSH) 2013 ندارد.

طبق گزارش ها، سازمان کشتی تنها سازمانی نیست که ICC به درستی تشکیل نشده است. علاوه بر او، 15 فدراسیون دیگر از 30 فدراسیون ملی ورزشی هستند که این الزام اجباری را رعایت نمی کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله