کلارک ، رئیس اتحادیه فوتبال چاره ای جز جدایی نداشت: ساوت گیت فوتبال است

گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس با گرگ کلارک ، رئیس سابق اتحادیه فوتبال ابراز همدردی کرده ، اما گفته است که پس از چند اظهار نظر نامناسب در جلسه کمیته پارلمان در روز سه شنبه ، چاره ای جز استعفا ندارد.

کلارک 63 ساله خطاب به “فوتبالیست های رنگین” خطاب به اعضای کمیته امور دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش صحبت کرد. وی همچنین گفت که کشورهای جنوب آسیا و آفریقای کارائیب “علایق شغلی متفاوتی دارند” و از همجنسگرایان “انتخاب زندگی” گفت.

سوگگیت در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار دوستانه با ایرلند در روز پنجشنبه گفت: “همانطور که خودش گفت ، اصطلاحاتی که در بسیاری از زمینه ها استفاده کرده است غیر قابل قبول است و نظرات FA و آنچه را که ما به عنوان یک تیم مطرح هستیم منعکس نمی کند.”

“فکر نمی کنم او گزینه دیگری به جز تصمیم برای استعفا داشته باشد.”

“چه شرم آور برای او ، او کارهای زیادی را در پشت صحنه انجام داده است تا از کد تنوع حمایت کند و به روابط در سراسر اروپا نفوذ کند.”

اتحادیه اروپا یک قدم به جلو برداشته است تا به یک سازمان متنوع تر تبدیل شود و ساوت گیت گفت افتخار می کند که 800 کارمند آن نماینده همه اقشار جامعه هستند.

ساوت گیت گفت: “متأسفانه ، او بخاطر اظهار نظرهایش به یادگار می ماند.” “در اینجا یک تعادل وجود دارد زیرا من دوست ندارم مردم مانند او رنج عمومی را ببینند. اما آنچه وی گفت غیر قابل قبول است “.

در حالی که جانشین کلارک است ، عضو هیئت مدیره پیتر مک کورمیک جایگزین خواهد شد. ساوت گیت گفت که این انتصاب باید براساس مناسب بودن برای نقش باشد نه به ملیت و جنسیت.

“من فکر می کنم که ما تعداد زیادی کارمند سیاه پوست و زن داریم و فکر می کنم همه آنها بگویند آنچه که می خواهند فرد مناسب برای نقشی است که می تواند از هر نژاد و جنسیتی باشد ، اما باید فرد مناسبی باشد.” گفت ساوت گیت.

جدایی کلارک منجر به مطالبات رئیس اقلیت های سیاه ، آسیایی و اقلیت های قومی (BAME) شد و سوگیت از طرف پل الیوت ، بازیکن سابق چلسی ، رئیس شورای مشورتی FA ، مداخله کرد.

ساوت گیت گفت: “بسیاری از نام ها نامزد شده اند و داشتن نظرات آسان است ، اما آنچه من در مورد مردی مانند پل الیوت دوست دارم این است که او به مدیریت فوتبال متعهد است.” “بسیاری از جلسات ساعت ها طول می کشد. اصلاحاتی که پل در چند ماه اخیر انجام داده است شایسته ستایش و ستایش است. “