کریکت بین المللی را ترک کنید: امتیازات IPL به 6 بازیکن انگلیسی قرارداد چند میلیون دلاری پیشنهاد می دهند

به گزارش تایمز لندن، صاحبان بزرگترین فرنچایزهای IPL در تلاش هستند تا شش بازیکن برتر انگلیس را متقاعد کنند که کریکت بین المللی را ترک کنند و قراردادهای سالانه ای به ارزش 5 میلیون پوند برای بازی در لیگ های T20 در تمام طول سال امضا کنند. تقریباً تمام 10 امتیاز IPL به لیگ‌های مختلف از جمله CPL (هند غربی)، SA T20 (آفریقای جنوبی)، لیگ جهانی T20 (امارات متحده عربی) و لیگ برتر آینده T20 در ایالات متحده منشعب می‌شوند. با این حال، در این گزارش اشاره ای نشده است که با کدام فرنچایزها تماس گرفته شده است یا بازیگران درگیر در این بحث چه کسانی هستند.

همچنین یک لیگ جاه طلبانه عربستان سعودی T20 وجود خواهد داشت که برخی از فرنچایزهای IPL ممکن است در آن سرمایه گذاری کنند.

تایمز به نقل از این گزارش می‌گوید: «مذاکرات اولیه پس از آن صورت گرفت که صاحبان امتیاز IPL با شش بازیکن انگلیسی از جمله برخی از ستاره‌های بین‌المللی تماس گرفتند و از آنها پرسیدند که آیا اصولاً معامله‌ای را می‌پذیرند که تیم هندی را به عنوان کارفرمای اصلی خود تبدیل کند. از بانک مرکزی اروپا یا شهرستان انگلیسی. این پیشرفت به دنبال بحث و گفتگو بین اتحادیه های بازیکنان در سراسر جهان در مورد پیامدهای بالقوه قراردادهای 12 ماهه فرانچایز است، که گام مهمی به سمت یک مدل فوتبال است که در آن بازیکنان نخبه ابتدا با تیم خود قرارداد می گیرند و برای انجام وظایف بین المللی آزاد می شوند. برعکس

یک منبع به تایمز گفت که پیشنهادات قرارداد ممکن است در اوایل سال جاری ارائه شود. شکی نیست که کریکت T20 اینجاست و T10 نیز به سرعت در حال جذب تخیل عمومی است.

در حالی که ICC همیشه محدود کردن تعداد لیگ هایی را که یک بازیکن قراردادی فعال می تواند در یک سال بازی کند را در نظر گرفته است، نمی توان رد کرد که بسیاری از بازیکنان جوان یا از کریکت بین المللی بازنشسته شوند یا از قرارداد مرکزی خود برای تبدیل شدن به بازیکن آزاد انصراف دهند. تنها مانع در چنین سناریویی، “NOC” از بورد کریکت کشور مربوطه خواهد بود.

احتمال اتخاذ چنین مدلی در سال‌های اخیر افزایش یافته است زیرا برخی از مالکان امتیاز IPL در چندین تورنمنت T20 در امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، دریای کارائیب سهام خریداری کرده‌اند – و اکنون ایالات متحده با یک سرمایه‌گذاری جدید در لیگ برتر کریکت شروع شده است. جولای.” – به نقل از نشریه.

این روزنامه همچنین ادعا کرد که بحث مشابهی با متخصصان ستاره استرالیا T20 صورت گرفته است.

قبلاً با تعدادی از بازیکنان مستقر استرالیایی درباره قراردادهای تمام وقت بحث هایی صورت گرفته است، اما اکنون این موضوع به بازیکنان انگلیسی نیز تعمیم داده شده است. ارزش قراردادها می تواند بیش از 2 میلیون پوند در سال و حتی 5 میلیون پوند باشد – بیش از پنج برابر ارزش بالاترین قراردادهای مرکزی انگلیس. این روزنامه همچنین در مورد امکان قراردادهای جزئی با هر دو ECB یا کانتی و حق رای دادن IPL، به ویژه آنهایی که کریکت سفید بازی می کنند، صحبت کرد.

کاهش در معاملات IPL – که حداقل سه دور را پوشش می دهد – نیز پیشنهاد خواهد شد. بعید است که هیچ یک از ستاره های تست انگلیس قراردادهای مرکزی خود را به نفع یک قرارداد فرانچایز کنار بگذارند، اما مقدار زیادی پول پیشنهادی باعث می شود که این کار در آینده ریسک کند.

آنچه محتمل‌تر است این است که بازیکنان بر اساس شرایط خودشان قراردادهای «انفرادی» ترتیب می‌دهند، که می‌تواند منجر به قرارداد آنها با استان یا بانک مرکزی اروپا و بخشی از قرارداد حق رای شود.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله