«کریکت‌باز بزرگ‌تر وجود ندارد…»: ستاره سابق هند شخصیت MS Dhoni را خلاصه می‌کند.

MS Dhoni تنها کاپیتان هندی است که برنده هر سه تورنمنت ICC شده است.© BCCI/IPL

با وجود اعلام بازنشستگی خود از کریکت بین المللی در آگوست 2020، کاپیتان سابق هندی ام اس دونی از طرفداران زیادی برخوردار است. Dhoni که به بازی برای Chennai Super Kings در لیگ برتر هند ادامه می‌دهد، همچنان یکی از بزرگترین افراد راضی کننده در لیگ غنی از پول نقد است. نه فقط در چنای، بلکه در هر کجا که باشد، نمی توان از طرفداری دونی انکار کرد. هاربهاجان سینگ پیش از بازی CSK مقابل سان رایزرز حیدرآباد، اسپینر سابق هند گفت که هیچ کس به اندازه دونی در کشور طرفدار ندارد.

هاربهاجان می‌گوید: “ماهندرا سینگ دونی تنها یکی است. در هند کریکت‌بازی بزرگ‌تر از او وجود ندارد. ممکن است کسی دوش‌های بیشتری از او به ثمر برساند و کسی ممکن است ویکت‌های بیشتری از او گرفته باشد، اما هیچ‌کس بیشتر از او طرفدارانی ندارد.” گفت. در استار اسپورت

هاربهاجان که تحت کاپیتانی دونی برای تیم هند و CSK بازی کرده است، معتقد است که ویکت‌بر کهنه‌کار تنها با سپاسگزاری هواداران را پذیرفته است.

دونی این هوادار را به دل گرفته است و به هم تیمی هایش نیز احترام می گذارد. او با چنان عشق و احساسی راه می‌رود که هر کس دیگری دیوانه می‌شود، اما دونی 15 سال است که این عشق و احساس را در قلب خود حمل می‌کند و هنوز اصلاً تغییر نکرده است.»

این بازیکن 41 ساله یکی از موفق‌ترین کاپیتان‌های تاریخ این بازی است که مدال‌های نقره‌ای زیادی را در کریکت بین‌المللی و همچنین فرنچایز کسب کرده است.

Dhoni تنها کاپیتان هندی است که برنده هر سه تورنمنت ICC – جام جهانی T20 2007، جام جهانی ODI 2011 و جام قهرمانان 2013 است.

او همچنین CSK را به چهار عنوان IPL (2010، 2011، 2018 و 2021) رساند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله