کارمندان سابق می گویند “آنها به هر شخصی با رنگ استیو ، حتی چتشوار پوجارا” تماس می گرفتند.


شهرستان یورکشایر انگلیس خود را در مرکز یک مشکل پر سر و صدا قرار داده است و بازیکنان و کارکنان سابق آن از خواسته های این باشگاه از عظیم رافیک کریکت در مورد “نژادپرستی نهادی” حمایت می کنند ، از جمله اشاره به چتسوار پوجار هند با یک نام مشترک. نماینده بین المللی سابق هند غربی “تینو بست” و رعنا نود الحسن پاکستانی مدارکی را در حمایت از رفیق به عنوان بخشی از تحقیقات اظهارات وی ارائه دادند. طبق ESPNcricinfo ، دو کارمند سابق یورکشایر – تاج بات و تونی بووری – همچنین علیه این باشگاه شهادت دادند که نژادپرستی را نهادینه کرد.

بوق تجاری

به نقل از پرتال کریکت “بات ، که در بنیاد کریکت یورکشایر به عنوان یک افسر توسعه جامعه کار می کرد ، به طور مداوم به رانندگان تاکسی و کارگران رستوران اشاره می کرد”.

“آنها به هر فرد رنگی” استیو “می گفتند. حتی چتسوار پوجار (متخاصم هندی) که به عنوان یک متخصص خارجی به کار پیوست ، استیو نامیده می شد زیرا آنها نمی توانستند نام او را تلفظ کنند.”

بات ظرف شش هفته از پیوستن به وی استعفا را پیشنهاد داد.

بوری تا سال 1996 به عنوان مربی کار می کرد ، قبل از اینکه به عنوان رئیس توسعه کریکت برای توسعه بازی برای جوامع سیاه پوستان منصوب شود ، از سال 1996 تا 2011 عضو گروه تنوع فرهنگی شورای کریکت یورکشایر بود.

بوری گفت: “بسیاری از جوانان به دنبال موفقیت بوده اند و تعداد معدودی نیز كه به دلیل نتیجه مستقیم نژادپرستی ، محیط رختكن را بسیار دشوار و غیر دوستانه دانسته اند ،”

“این عملکرد را تحت تأثیر قرار داد … آنها به عنوان کسانی که مشکل ایجاد می کنند برچسب گذاری شدند.”

رافیک غیر میزبان سابق که در سال 2018 یورکشایر را ترک کرد ، در مورد تجربه خود در این باشگاه گفت که پس از گذراندن آن نزدیک به خودکشی است. ماه گذشته وی در مصاحبه با یک تیم تحقیقاتی مستقل گفت که “بخاطر نژاد من مورد تمسخر قرار گرفته است.”

بهترین ها ، بازیکن سابق بسکتبال وست ایندیز که در سال 2010 در این باشگاه بازی می کرد ، و رعنا ناود ، ملوان سابق پاکستانی که بین سالهای 2008 تا 2009 به عنوان بازیکن خارجی پیوست ، نیز از رافیک حمایت کردند.

در بیانیه خود ، رانا گفت كه او با “هر اظهارات آسیم” موافق است و “با بسیاری از بازیکنان آسیایی رفتار بدی شده است (یورك شایر)”.

پس از افشاگری رافیک ، یورکشایر اعلام کرد که آنها برای مقابله با تبعیض و تشدید ورود به باشگاه ، از جمله انتصاب رئیس برابری ، گام هایی برمی دارند.

رافیک از اقدام انجام شده توسط یورکشایر و شورای کریکت انگلیس و ولز استقبال کرد و خواستار “نشست فوری” با بانک مرکزی اروپا برای بحث در مورد “چگونه می توان پذیرش فرهنگی و نژادی را در همه گروه های سنی ایجاد کنیم”.

بالا رفته

رافیک گفت: “بخشی از مشکلی که من با آن روبرو شدم این بود که نگرانی ها و شکایاتم به گوش ناشنوا تبدیل شد.”

“من از نژادپرستی شکایت کردم ، از جمله با رئیس تنوع ، و هیچ کس اقدامی نکرد. کلید تغییر گوش دادن و سپس ادامه گوش دادن است.”

مباحث ذکر شده در این مقاله