کارل هاینز ریدل: “مارکو رویس، اسطوره بوندسلیگا، اگر عنوان قهرمانی را به دست آورد، عالی است”

بوندسلیگا با یک برد تا پایان دادن به انحصار لیگ بایرن مونیخ فاصله دارد، بوندسلیگا به پایانی هیجان انگیز می رسد. دورتموند در دیدار پایانی فصل در مقابل اف سی کلن به دنبال کسب عنوان قهرمانی برای اولین بار در 11 سال گذشته در صورت کسب هر سه امتیاز در روز شنبه خواهد بود. حتی یک برد یا یک تساوی برای بایرن در آخرین بازی خود مقابل آگسبورگ برای باواریایی ها کافی است تا در جایگاه دوم قرار بگیرند زیرا اکنون با فاصله 2 امتیازی از دورتموند فاصله دارند.

در اتفاقی که می‌تواند برای بوروسیا دورتموند یک رویداد تاریخی باشد، کارل هاینز ریدل، بازیکن سابق آن‌ها در کنفرانس میزگرد جهانی رسانه‌ای که توسط شبکه ورزشی سونی برگزار شد، با NDTV ملاقات کرد. ریدل در این گفتگو گفت که اگر دورتموند قهرمان شود، برای مارک رویس بسیار خوشحال خواهد شد.

سوال: مارکو رویس یک اسطوره بوروسیا دورتموند، یک اسطوره بوندسلیگا است. کسانی هستند که می گویند او فرصت انتقال به بایرن مونیخ را داشت، اما ترجیح داد در دورتموند بماند و وفاداری خود را حفظ کرد. در نهایت با غلبه بر بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد. اگر جای او بودید چه احساسی داشتید؟

کارل هاینز ریدل:مارکو قطعا یکی از بازیکنانی است که برای کسب این عنوان ناامید هستند. منظورم این است که شما اشاره کردید که او می توانست پس از جدایی از بوروسیا مونشن گلادباخ به بایرن مونیخ برود و شاید مقداری (عنوان) کسب کند. اما او برای دورتموند، باشگاه قلبش تصمیم گرفت و می دانید، ما سال های بسیار خوبی از زندگی او را دیده ایم.

متأسفانه بارها مجروح شد. تا آنجا که به حرفه او مربوط می شد مایه تاسف بود. اما او واقعاً یک افسانه است. او واقعا بازیکن فوق العاده خوبی است. اگر ما (دورتموند) شنبه بتوانیم این عنوان را کسب کنیم، برای او بسیار خوشحال خواهم شد.

س: بوروسیا دورتموند بالقوه برای کل بوندسلیگا چه معنایی دارد؟ بوندسلیگا را در خارج از آلمان چگونه می بینید؟ هواداران خارج از آلمان لیگی را که بایرن مونیخ در 10 سال گذشته داشته است چگونه می بینند؟

کارل هاینز ریدل:بله، امیدوارم اگر آنها (دورتموند) در روز شنبه برنده شوند، شاید به بازار بین المللی کمک کند. منظورم این است که شما قبلاً گفتید، بچه هایی که در 10 سال گذشته بزرگ شده اند، هیچ قهرمانی جز بایرن مونیخ ندیده اند. بنابراین فکر می‌کنم اگر دورتموند بتواند این را ببرد، برای بازار بین‌المللی از نظر همه چیز، حتی حمایت مالی، عالی خواهد بود.

مردم می‌خواهند نه تنها شماره 1، بلکه شماره 2 را ببینند. این یک شانس بزرگ است و من فکر می‌کنم اگر الان بتوانند آن را ببرند، در عرصه بین‌المللی برای پیشرفت لیگ تغییر زیادی خواهد کرد.

س: آیا سایر باشگاه های بوندسلیگا شروع به باور خواهند کرد؟

بله، احتمالا. منظورم این است که RB Laipzig قطعا نزدیک بود. اگر آنها این روند بد را بین خود نداشتند، خیلی به هر دو تیم نزدیک می شدند. پس چه خوب است که حداقل 3، 4، 5 تیم از این دست در لیگ برتر داشته باشیم. این باعث می شود که کل لیگ برای همه جالب تر شود. بنابراین بله، من فکر می کنم این هدف برای چند سال آینده خواهد بود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله