ژیمناستیک چهار کشور نشان می دهد که یک بازی المپیک همه گیر چگونه کار می کند


روز یکشنبه ، ژاپن بررسی کرد که تاخیر در المپیک توکیو در تابستان آینده ممکن است به نظر برسد ، زیرا هواداران در اولین رویداد ورزشی بین المللی کشور از زمان پایان همه گیری حضور داشتند. ژیمناستیک “مسابقه دوستی و همبستگی” حدود 30 ورزشکار از ژاپن ، چین ، روسیه و ایالات متحده را گرد هم آورد که در یک محیط کاملاً کنترل شده از نظر ایمنی زیستی شرکت می کردند. کمیته بین المللی المپیک (IOC) و دولت ژاپن قبلاً موافقت کرده بودند که بازیهای المپیک توکیو را به دلیل بیماری همه گیر به تابستان سال آینده موکول کنند.

بوق تجاری

حدود 2000 طرفدار با ماسک صورت به طور مرتب دست های خود را تمیز می کنند ، درجه حرارت بدن آنها را بررسی می کنند و در سالن ورزشی 1 8 8700 نفری یوگیا با فاصله اجتماعی باقی می مانند و آنها را تشویق می کنند که برای جلوگیری از پخش قطره ها فریاد نزنند.

ورزشكاران و روزنامه نگاران تحت همان اقدامات سخت بهداشتي قرار گرفتند ، و همچنين با غبار ضد عفوني كننده اسپري شدند.

تماشاگران وقتی كه ژیمناست ها روش های جاذبه و نیروها را بیرون می كشیدند ، به تشویق مودبانه و غرغرهای گاه و بیگاه تبدیل می شدند.

توماس باخ ، رئیس IOC ابراز امیدواری کرد که این رویداد بتواند نشان دهد که چگونه برگزار کنندگان “توکیو 2020” می توانند سال آینده المپیک را برای ورزشکاران ، مسئولان و هواداران امن نگه دارند.

باخ در یک پیام ویدئویی در مراسم افتتاحیه گفت: “با این مسابقات ، شما همچنین نمونه ای از چگونگی سازماندهی ورزش با خیال راحت حتی با محدودیت های بهداشتی فعلی هستید.”

برخی از متخصصان پزشکی در مورد اینکه آیا امکان برگزاری یک نشست بین المللی گسترده و همه گیر بدون واکسن وجود دارد ، شک دارند.

“بسیار سرگرم کننده بود”

در یک رویداد ژیمناستیک در توکیو ، ورزشکاران برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا تا حداقل دو هفته در انزوا قبل از عزیمت به ژاپن تحت قوانین سخت بهداشتی قرار گرفتند.

هنگامی که به توکیو رفتند ، بلافاصله تحت پروتکل های ایمنی ایمنی زیستی قرار گرفتند و محدود به کف هتل های مشخص شده بودند و فقط می توانستند برای مکان های آموزش و مسابقات به اتوبوس های تعیین شده سفر کنند.

بعد از مسابقه ، بسیاری از ورزشکاران اعتراف کردند که نمی توانند در بالاترین سطح ظاهر شوند ، اما متوجه شدند که محدودیت لازم است.

پس از نادرست بودن آزمایش ویروس کرونا ، مثبت ، کههی اوچیمورا ، دارنده مدال طلای المپیک و ستاره محلی سه بار در آن شرکت کرد.

وی در مراسم اختتامیه به حاضران گفت: “شما باید آن را روی صورتهای ما می دیدید. این بسیار سرگرم کننده بود.”

وی از هموطنان خود خواست به دنبال راه هایی برای برگزاری مسابقات المپیک باشند ، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر ژاپنی ها بر این باورند که رویداد ورزشی جهان یا باید به تعویق بیفتد یا لغو شود.

وی گفت: “این طور نیست که ما نتوانیم آن را حفظ کنیم.” “امیدوارم همه به کارهایی که می توانیم انجام دهیم تمرکز کنند تا بتوانیم آن را حفظ کنیم.”

نیکیتا ناگورنی قهرمان جهان فراخوان یک رقیب را تکرار کرد و گفت: برای هر ورزشکاری ، المپیک سال آینده مهمترین مسابقه زندگی آنها خواهد بود.

وی پس از این رویداد گفت: “حتی اگر قرار باشد این شرایط (بهداشتی) در طول المپیك برقرار شود ، ما آماده احترام به آنها هستیم.”

مقامات ارشد ژاپن از جمله یوریکا کویکه فرماندار توکیو ، سیکو هاشیموتو وزیر المپیک و کویچی هاگیودا وزیر ورزش در این مسابقات شرکت کردند.

یوشیرا موری ، رئیس کمیته برگزاری توکیو 2020 ، گفت که باخ هفته آینده بخشی از ژاپن را برای بررسی جلسه ژیمناستیک بازدید می کند.

بالا رفته

موری در مراسم اختتامیه گفت: “اگر این مسابقات موفقیت آمیز نباشد ، این عقیده وجود داشت كه برگزاری المپیك سال آینده تقریباً غیرممكن است.”

انتظار می رفت که مسئولان ژیمناستیک و توکیو 2020 طی یک هفته با هم دیدار کنند و در مورد درس های آموخته شده از این مسابقات بحث کنند.

مباحث ذکر شده در این مقاله