«چند کلمه بود و…»: فیل سالت در تبادل کلامی با محمد سراج

یک “سوزن” کوچک از محمد سراج، توپ‌زن برتر RCB، فیل سالت را هل داد تا در فیروز شاه کوتلا برای دهلی کپیتالز برنده بازی کند. سراج با توپ جدید در این فصل کشنده بود، اما او شنبه شب در نقطه مقابل بود که سالت او را در پنجمین اوور تعقیب و گریز به سمت پاک کننده ها برد. سالت پس از مشاجره شدید با سراج، برنده بلامنازع بود.

در اوور نوزدهم، سالت یک جفت شش و چهار را شکست و سراج از طلسم دیگری محروم شد. بازی نفس گیر سالت 87 از 45 در اولین فصل خود در IPL پیروزی قاطع را برای میزبان تضمین کرد. او گفت که گفتگوی او با سراج ارتباط زیادی با شدت بازی خارج از خانه آنها مقابل RCB در ورزشگاه چیناسوامی داشت.

“من از ضربه بسیار خوشحالم. بدیهی است که مقداری سوزن وجود داشت. بسیاری از صحبت های ما قبل از مسابقه این بود که واقعاً آن را به آنها بدهیم و من احساس کردم که این کار را خیلی خوب انجام دادیم. چند کلمه و یک نکته وجود داشت. دروازبان ویرانگر انگلیس گفت: صادقانه بگویم، این انگیزه برای اکثر بچه‌ها ایجاد می‌کند و من قطعاً این کار را انجام می‌دهم.

زمانی که بهترین توپ انداز حریف که در حال جست و خیز است، در رختکن «آرامش» ایجاد کرد، سالت تصمیم آگاهانه ای برای حمله به سراج گرفت.

زمانی که با بهترین بازیکن کنار تیم مبارزه می کنید و در آن مبارزه خاص پیروز می شوید، پیامی که او ارسال می کند پیام آرامش است. وقتی این اتفاق می افتد، می بینید که بچه ها با اعتماد به نفس بیرون می آیند. شما دیدید که مارش توپ دوم را برای شش ضربه زد و روسوو بیرون آمد تا مثل قبل با 30 توپ ضربه بزند. بنابراین این روشی است که پشت آن وجود دارد.” تلاش پر شور سالت شامل نیم دوجین شش و هشت چهار تایی بود که یک فلت شش از سراج روی پوشش برجسته بود. این بازیکن 26 ساله مظهر رویکرد بی باکانه ای است که انگلیس در سال های اخیر با توپ سفید کریکت بازی کرده است. شوت او خالص ترین شکل ضربه زدن به توپ بود که در بازی مدرن دیده می شود. سالت که سال گذشته برای اولین بار با سوء استفاده های خود در پاکستان مورد توجه قرار گرفت، می گوید که اغلب با اتخاذ رویکردی همه جانبه از موفقیت خود حمایت می کند.

او می داند که روزهایی خواهد بود که پس از گرفتن اولین توپ از نیمه والی، مانند بازی مقابل گجرات تایتانز، بیرون باشد، اما او آن را می پذیرد.

می‌دانم که اگر به آنجا بروم و فشار را به بولرها برگردانم و شروع خوبی به ما بدهم، شروع خوب را برای بتمن بعدی آسان‌تر می‌کنم. این به این معنی است که ترکیب ضربه‌ای ما، که بسیار بزرگ‌تر است، احتمال بیشتری دارد که ما را در یک بازی کریکت برنده شود. وقتی متوجه شوید، همه چیز بسیار ساده است.

بدیهی است که شما باید با فراز و نشیب ها زندگی کنید. شوت های نیمه والی برای پوشاندن توپ اول چیزهایی هستند که گاهی اوقات باید روی چانه بزنید. اما با این سبک بازی، اگر دویدن را به ثمر برسانید، در اغلب موارد شانس بیشتری برای برنده شدن تیم خود در بازی خواهید داشت.

“با رویکرد همه جانبه ما، هر از چند گاهی می توانید کمی شانس داشته باشید. اما وقتی این اتفاق افتاد، بازی ها را برای تیم خود برنده می شوید. این یک نبرد است… چند بار می توانم این کار را انجام دهم؟ چند بازی آیا می توانم برای طرفم در مسابقات برنده شوم؟” – طرز فکرش را توضیح داد.

خفاش‌بازان دهلی در این فصل عملکرد ضعیفی داشته‌اند، اما سالت مطمئن است که می‌توانند اوضاع را در چهار بازی باقی‌مانده تغییر دهند. دهلی همچنین در دو بازی آخر خود پیروز شد تا در این مسابقات زنده بماند.

“در گروه ضربه زدن، ابتدا ضربه زدن و بازگرداندن فشار به سمت بولینگ، نقطه اصلی صحبت گروه ضربه زدن بود. ما از کار تیم بولینگ بسیار سپاسگزاریم. این گفتگو به ما وضوح داد، یعنی می‌توانیم با آزادی بازی کنیم.» سالت از زمان خود در IPL لذت می برد و گفت که کاملاً واضح است که می خواهد در اولین فصل خود به چه چیزی برسد.

بسیاری از مردم برای اولین بار است که من را با خفاش می بینند. حواس پرتی است هدف من از زمان حراج این بود که به اینجا بیایم و در بازی ها برنده شوم و با بهترین های جهان رقابت کنم. در واقع، ما می دانیم که این لیگ بهترین لیگ T20 در جهان است. من این را می بینم.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله