چرا سوریاکومار یاداو کاپیتان سرخپوستان بمبئی می ماند با وجود اینکه روهیت شارما به عنوان مهاجم بازی می کند؟

سرخپوستان بمبئی در دیدار خود در لیگ برتر هند (IPL) 2023 مقابل کلکته نایت رایدرز در روز یکشنبه زمانی که روهیت شارما کاپیتان ارشد به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد، سابقه جدیدی را رقم زدند. این Suryakumar Yadav بود که تیم را در زمین رهبری کرد در حالی که روهیت در اولین اینینگ ها در طول بولینگ MI کاملاً غایب بود. با این حال، حتی زمانی که روهیت در اوایل نبرد تیم با ایشان کیشان به میدان آمد، این سوریا بود که کاپیتان تعیین شده تیم باقی ماند.

در زمان پرتاب، سوریاکومار گفت که روهیت به دلیل ناراحتی معده از ترکیب یازدهم بازی خارج شده است. بنابراین دیدن او که به عنوان بازکننده به خفاش آمد، شگفت‌انگیز بود.

“من دوست دارم اول کاسه بازی کنم، ویکت خشک به نظر می رسد. توپ بعداً به چوب ضربه می زند. روهیت بیرون است، او یک حشره معده دارد. وقت آن است که یک نمایش خوب ارائه کنیم. ما با یک جایگزین می رویم، دوان یانسن وارد می شود. بقیه هم همینطور.” سوریاکومار در حین پرتاب گفت.

روهیت که به عنوان جایگزین ایمپکت وارد زمین شد، 20 ران به ثمر رساند و سپس توسط سویاش شارما اخراج شد. پس از اینکه MI در مسابقه با 186 ران در 17.4 اور به پیروزی رسید، سوریا به عنوان “کاپیتان” مسابقه در مراسم اهدای جوایز پس از مسابقه شرکت کرد.

چرا روهیت به عنوان کاپیتان در مراسم معرفی حضور نداشت؟

بر اساس قانون “بازیکن تاثیرگذار” که توسط هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) تعیین شده است، بازیکن جایگزین می تواند با ضربه زدن، کاسه و زمین بازی کند اما نمی تواند به عنوان کاپیتان تیم استفاده شود. در حالی که روهیت به عنوان کاپیتان تیم سرخپوستان بمبئی منصوب شده است، سوراجکومار علیرغم اینکه هیتمن به عنوان یک “بازیکن تاثیرگذار” در نیمه دوم بازی ظاهر شد، به کاپیتان تیم ادامه خواهد داد.

یداو در مراسم معارفه گفت: ما در چنگال گپ زدیم، فقط باید شتاب بازی قبلی را حمل می‌کردیم و بچه‌ها نمایش می‌دادند. من دوست دارم بازی را به پایان برسانم، اما از روندی که همه چیز پیش رفت بسیار خوشحالم. در طول روز، فکر می‌کردم ویکت کمی خشک است، اما با ضربات زدن پسرها، عصر همه چیز سر جای خود قرار گرفت. در Wankhede، 180-190 برای تعقیب و گریز کاملاً راحت است و ایشان شروع خوبی به ما می داد. (در فرم او) آرام شدم و به راحتی به ویکت رفتم، برای 6-7 توپ اول وقت گذاشتم. و بعد فکر کردم که اگر نگاه کنم، می‌توانم ادامه دهم.”

با این برد، بمبئی اکنون پس از باخت در دو بازی اول خود، دو بازی را به دست آورده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله