پس از اینکه آرسنال برایتون را شوکه کرد، منچسترسیتی در آستانه قهرمانی قرار دارد

پس از شکست 3-0 آرسنال مقابل برایتون، منچسترسیتی در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد. تیم میکل آرتتا در نیمه دوم با گل های خولیو انسیسو، دنیس اونداو و پرویس استوپینان در ورزشگاه امارات تکان خورد. آرسنال رده دوم، چهار امتیاز کمتر از سیتی دارد و شکست توپچی ها در ناتینگهام فارست در روز شنبه، تیم پپ گواردیولا را برای پنجمین عنوان قهرمانی در شش سال گذشته به ارمغان می آورد.

پیروزی 3-0 سیتی مقابل اورتون در اوایل روز یکشنبه، که جرقه آن ایلکای گوندوگان و گل نفس آخر ارلینگ هالند بود، عنوان قهرمانی را به ثمر رساند، در حالی که باخت آرسنال باعث می شود که تیم نقره ای تقریبا در منچستر باقی بماند.

حتی اگر آرسنال فارست را شکست دهد، سیتی اگر در بازی بعدی خود در 21 می چلسی را در ورزشگاه اتحاد شکست دهد، برای سومین فصل متوالی قهرمان خواهد شد.

سیتی سه بازی برای انجام خواهد داشت، درگیری با چلسی و پس از آن به برایتون و برنتفورد سفر خواهد کرد، در حالی که آرسنال تنها پس از سفر به فارست، یک بازی خانگی مقابل وولوز خواهد داشت.

در حالی که سیتی آزمایش شده در نبرد به خط پایان نزدیک می شود، تیم جوان آرسنال تلاش خود را برای اولین عنوان قهرمانی از سال 2004 کنار گذاشته است.

چهار بازی اخیر آرسنال بدون برد، از جمله برد 4-1 مقابل سیتی، به رقبای خود اجازه داد تا مقام اول را بدست آورند، فرصتی که بی رحمانه از آن استفاده کرده اند.

در حالی که به نظر می رسد چالش شگفت انگیز آرسنال برای عنوان قهرمانی شکست بخورد، هنوز هم پس از بیش از یک دهه شکست، فصل بسیار دلگرم کننده ای برای لندنی های شمالی بوده است.

جای شرمساری نیست که بعد از تیم کلاس سیتی که در تعقیب سه گانه قرار دارد به پایان برسد، اگرچه آرتتا از اینکه نمی تواند پس از مدت ها پیشروی در جدول، سرعت خود را حفظ کند، ناامید خواهد شد.

برایتون روبرتو دی زربی که روز دوشنبه در خانه 5-1 در خانه مقابل اورتون شکست خورد، با نمایشی پویا که اضطرابی را که بازیکنان و هواداران آرسنال را فراگرفته بود، مقابله کرد.

برایتون در ضدحمله شروع به تهدید کرد که یک دفع عالی از آرون رمزدیل مانع از ضربه بلند انسیس شد.

یک ضربه ناک اوت

مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال، در پنج بازی اخیر خود، پنج گل به ثمر رسانده است و با یک حرکت فرفری که از فاصله زیادی خارج شد، نزدیک بود به رتبه ششم برسد.

توپچی ها زمانی که وینگر برزیلی گابریل مارتینلی پس از تکل توسط مویزس کایسدو به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شدند، ضربه خوردند.

ضربه گابریل ژسوس از فاصله نزدیک توسط جیسون استیل دفع شد، در حالی که لئاندرو تروسارد با چوب قدیمی خود نزدیک بود به گل برسد که مهاجم آرسنال به بالای دروازه برخورد کرد.

آرسنال در هر 6 بازی قبلی خود در لیگ خانگی سه گل یا بیشتر به ثمر رسانده است، اما نتوانسته است در برابر برایتون آماده پیشرفت کند.

بوکایو ساکا و اودگارد در اواخر نیمه اول با شوت های قدرتمندی که با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت به نزدیکی رسیدند.

برایتون در دقیقه 51 زمانی که انسیسو موفق شد ضربه ناک اوت را زد.

ارسال اولیه استوپینان مهار شد اما او توپ را به سمت انسیس زد که با ضربه سر به خانه رفت و آرسنال برای خطا روی یاکوب کیویور بیهوده درخواست کرد.

آرتتا ریس نلسون را راه اندازی کرد و وینگر بلافاصله با شلیک اینچ ها مساوی کرد.

اما آنداو گل دوم برایتون را در دقیقه 86 به ثمر رساند که تروسارد با بی دقتی توپ را از دست داد و به مهاجم اجازه داد تا به طرز ماهرانه ای از رمزدیل عبور کند.

استوپینان باعث شد تا هواداران آرسنال در وقت های تلف شده به سمت خروجی ها بروند، زمانی که او پس از دفع ضربه اونداو رامسدیل به خانه رفت.

موضوعات مطرح شده در این مقاله