پریانشو راجاوات عنوان افتتاحیه تور جهانی BWF Super 300 را در مسابقات مسترز اورلئان به دست آورد.

پریانشو راجاوات هندی با پیروزی در فینال هیجان انگیز مقابل مگنوس یوهانسن از دانمارک یک هفته چشمگیر را به پایان رساند تا عنوان قهرمانی انفرادی مردان را در مسابقات مسترز اورلئان روز یکشنبه به دست آورد. این بازیکن 21 ساله اهل مادیا پرادش که یک بازی در تیم هند انجام داد و قهرمانی حماسی توماس کاپ را در سال 2022 به ثبت رساند، در درگیری 68 دقیقه ای در بالای جدول، یوهانسن شماره 49 جهان را با نتیجه 21-15 19-21 21-16 شکست داد. تا بزرگترین عنوان دوران حرفه ای خود را به دست آورد. این دو شاتل که پس از مقدماتی به فینال راه یافتند، بدمینتون فوق العاده ای بازی کردند اما هندی از توانایی خود برای ایجاد برندگان برای تضمین تاج تور جهانی Super 300 استفاده کرد.

این اولین دیدار دو بازیکن 21 ساله بود که هر دو به دنبال یک پیروزی بزرگ بودند، اما راجاوات که در مسابقات 240000 دلاری آمریکا یک بازی را باخته است، بلوغ خود را با انجام یک بازی کنترل شده و تهاجمی ترامپ نشان داد.

تصویر راجاوات هوابرد در حال شکستن یک پرش فورهند از زمین برای ایجاد مشکل در حریف خود در ذهن تماشاگران حک خواهد شد که او چند نقطه را با آن ضربه امضا جمع کرده است.

راجاوات یک سال پیش زمانی که یک رویداد فوق 100 بود از اورلئان بازگشت زودهنگام داشت، اما امسال مسابقات به سوپر 300 ارتقا یافت و هندی از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

راجاوات که در سن شش سالگی این ورزش را آغاز کرد، شروعی مثبت در فینال داشت، اما یوهانسن فاصله خوبی را حفظ کرد تا از بازی اولیه هندی در حمله جلوگیری کند.

با این حال، هندی به زودی با دامنه ضربه خود زمین را باز کرد و با دو فورهند تهاجمی از دست چپ دانمارکی به 6-5 رسید.

شوت بک هند دقیق راجاوات همراه با شوت از راه دور حریف به هند کمک کرد تا 9 بر 7 پیش بیفتد. او سپس یک بک هند آزاد کرد و پس از آن یک برنده دیگر به او بالشتک سه امتیازی در وقت استراحت بازی داد.

راجاوات انتظار زیادی از خود نشان داد، که به او اجازه داد زود به موقعیت برسد و شاتل را با یک ضربه سرنگون کند. دو ضربه تند در زمین به هند کمک کرد تا با نتیجه 18-11 فاصله زیادی ایجاد کند.

او قبل از اینکه در خط دفاعی بازی برگشتی را انجام دهد، چند گل را از دست داد تا به پنج امتیاز بازی برسد و بازی افتتاحیه را با یک برنده دیگر در کراس کورت به پایان برساند.

پس از تعویض تیم، یوهانسن دفاع خود را تقویت کرد در حالی که راجاوات چند ضربه او را ناکام گذاشت و به دانمارکی اجازه داد تا 6-3 پیش بیفتد.

راجاوات با برتری 8-5 دانمارکی بارها به گل رسید. دو برنده واضح به جستجوی هندی ادامه دادند، اما این بار یوهانسن موفق شد با برتری سه امتیازی به وقت استراحت برود.

راجاوات با اشتباهات زیادی برخورد کرد و به دانمارکی اجازه داد فاصله را به 14-9 افزایش دهد.

هندی با چند برنده واضح در 17-15 عقب نشست، اما یوهانسن سخت کوش برتری را دوباره بدست آورد و به سه امتیاز بازی رسید در حالی که راجاوات خطا کرد.

هندی دو امتیاز بازی را ذخیره کرد، اما راجاوات یک امتیاز دیگر را وارد دروازه کرد و دانمارکی بازی را به یک بازیکن تعیین کننده برد.

راجاوات در سومین بازی بعد از پیروز شدن، نتیجه را 5-0 و سپس 7-2 کرد، اما دفاع یوهانسن خیلی زود شروع به مقاومت در برابر فشار کرد و او پس از یک برد باورنکردنی 54 ضربه، آن را به 7-8 رساند.

وقتی راجاوات اشتباه کرد، دانمارکی 9-9 را به تساوی کشاند، اما هندی موفق شد پس از دو برنده، یک بالشتک کوچک از دو امتیاز کسب کند.

پس از آخرین تغییر، هندی بادی دوم را گرفت: او پس از یک پیروزی دیگر در یک رالی فوق العاده، برتری را به چهار امتیاز افزایش داد. رجاوات رالی ها را محکم برگزار کرد و به زودی با یک ضربه تند دیگر هفت امتیاز قهرمانی را به دست آورد.

او پس از بازگشت به سرویس، قبل از لگد زدن به شاتل عقب زمین سه برابر شد و دستش را به نشانه شادی بلند کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله