پاکستان در مسابقات فوتبال SAFF در بنگلور شرکت خواهد کرد

پاکستان حضور خود را در مسابقات قهرمانی فدراسیون فوتبال جنوب آسیا در بنگالور در ماه های ژوئن تا ژوئیه تایید کرده است و فدراسیون بین المللی فوتبال هیچ مشکلی با بازیکنان این کشور همسایه که به هند سفر می کنند نمی بیند. در این تورنمنت بین المللی لبنان و کویت نیز حضور خواهند داشت زیرا کمیته اجرایی SAFF در ماه مارس تصمیم گرفت که تیم هایی از خارج از منطقه جنوب آسیا را در تلاش برای رقابتی تر کردن مسابقات قهرمانی شرکت دهد. شاجی پرابهاکاران، دبیر کل فدراسیون فوتبال هند به PTI گفت: “ما هیچ مشکلی در مورد آمدن بازیکنان پاکستانی به هند برای شرکت در مسابقات قهرمانی SAFF نمی بینیم.”

از وی پرسیده شد که آیا ممکن است به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور، مشکلاتی در صدور ویزا برای بازیکنان پاکستانی وجود داشته باشد؟

وی افزود: «فکر می‌کنم تیم بریج هند اخیراً در یک تورنمنت منطقه‌ای در پاکستان شرکت کرده است، بنابراین ما انتظار نداریم که شرکت آنها (پاکستان) مشکلی داشته باشد.

مسابقات 8 تیمی از 21 ژوئن تا 4 جولای در بنگلور برگزار می شود.

به غیر از هند، لبنان، کویت و پاکستان، چهار کشور دیگر شرکت کننده نپال، بوتان، بنگلادش و مالدیو هستند. سریلانکا در آن شرکت نمی کند زیرا آنها در حال گذراندن تعلیق از سازمان جهانی فیفا هستند، در حالی که افغانستان چندین سال پیش از SAFF خارج شد تا به فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی بپیوندد.

پاکستان از سال 1993 تاکنون در دو دوره از 13 تورنمنت برگزار شده شرکت نکرده است.

فدراسیون فوتبال پاکستان به دلیل مشکلات داخلی نتوانست تیم خود را برای مسابقات قهرمانی سال 2015 که در هند برگزار شد به میدان برود. این کشور مسابقات قهرمانی 2021 را به دلیل تعلیق فیفا از دست داد. این تعلیق سال گذشته برداشته شد.

پرابهاکاران همچنین گفت که تمامی کشورهای شرکت کننده از جمله کویت و لبنان بهترین تیم های خود را اعزام خواهند کرد.

پرابهاکاران که اخیراً به عنوان نماینده SAFF به کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوسته است، گفت: بله، لبنان و کویت، مانند سایر کشورهای شرکت کننده، اولین تیم های ملی خود را اعزام خواهند کرد.

هند 8 بار قهرمان مسابقات منطقه ای شده است. مالدیو دو بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است، در حالی که افغانستان، بنگلادش و سریلانکا هر کدام یک بار قهرمان شده اند.

هند برای چهارمین بار میزبان این مسابقات خواهد بود.

قرعه کشی مسابقات روز چهارشنبه در اینجا برگزار می شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله