پاری سن ژرمن قصد دارد از لیونل مسی پس از محرومیت فوق ستاره به دلیل سفر غیرمجاز به عربستان سعودی جدا شود.

رابطه پاری سن ژرمن با لیونل مسی پس از دو سال سخت پس از تصمیم قهرمان فرانسه مبنی بر تعلیق برنده هفت بار توپ طلا به دلیل سفر غیرمجاز به عربستان، پایان یافت. مسی که از بارسلونا در آگوست 2021 وارد پاریس شد، که توسط هواداران به عنوان یک قهرمان مورد ستایش قرار می گرفت، قرار بود مردی باشد که پی اس جی را به موفقیت دست نیافتنی در لیگ قهرمانان اروپا برساند. این کار نتیجه ای نداشت و برخی از آن هواداران اخیراً علیه بازیکنی روبه رو شده اند که آن ها را نمادی از همه کارهای اشتباه باشگاه می دانند و بر جذب فوق ستاره ها تمرکز کرده اند و در عین حال نتوانسته اند یک تیم واقعا رقابتی بسازند.

با توجه به اینکه در مقطعی به نظر می رسید مسی را برای فصل آینده به خدمت بگیرد، این باشگاه قطری یک ماه پیش فاش کرد که این بازیکن اکنون “بسیار بیشتر” احتمال دارد که در پایان فصل و زمانی که قراردادش به پایان می رسد، این بازیکن را ترک کند.

رویدادهای این هفته مطمئناً آخرین نی بود.

مسی که در ماه ژوئن 36 ساله می شود، روز یکشنبه در شکست خانگی 3-1 پی اس جی مقابل لوریان در لیگ 1 بازی کرد.

وی سپس برای انجام تعهدات قراردادی خود با دفتر گردشگری این کشور به عربستان سعودی سفر کرد.

در نتیجه، مسی تمرینات برنامه ریزی شده برای دوشنبه را پس از شکست آخر هفته از دست داد.

پاری سن ژرمن به سرعت برای تنبیه مسی علیرغم جایگاهش به عنوان یکی از بزرگان این ورزش اقدام کرد.

او تعلیق شد، اگرچه پاری سن ژرمن برای حفظ عنوان قهرمانی فرانسه با پنج بازی باقی مانده در این فصل هنوز به امتیاز نیاز دارد.

یک منبع آگاه از روند انضباطی به خبرگزاری فرانسه گفت که کاپیتان قهرمان جام جهانی آرژانتین “چند روز” از میادین دور خواهد بود.

رسانه های مختلف در فرانسه از تعلیق او به مدت دو هفته خبر دادند.

این منبع افزود: “او نمی تواند تمرین کند، نمی تواند بازی کند و تا زمانی که اقدامات انضباطی انجام می شود، پولی به او پرداخت نمی شود.”

ساعاتی بعد، هیئت گردشگری عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی دیدار مسی را جشن گرفت و جزئیات «برنامه سفر پرجمعیت» او را که شامل غذا دادن به گله ای از غزال ها بود، منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: سفر مسی به عربستان پر از فعالیت‌های هیجان‌انگیز بود که برای هر یک از اعضای خانواده چیزی به همراه داشت.

در همین حال، هم تیمی های او پس از متحمل شدن ششمین شکست در 17 بازی لیگ یک در سال 2023، به محل تمرین پاریس بازگشتند.

آیا امکان بازگشت به بارسلونا وجود دارد؟

با توجه به اختلافات اخیر بین قطر و همسایه خلیجی‌اش، اینکه مسی باید تمرینات خود را برای پرواز به عربستان سعودی از دست بدهد، می‌تواند برای مالکان پاری سن ژرمن شرم‌آور باشد.

عربستان سعودی در سال 2017 به همراه امارات متحده عربی، مصر و بحرین یک محاصره دیپلماتیک علیه قطر اعمال کرد، اگرچه توافق آشتی در ژانویه 2021 حاصل شد و از آن زمان این کشورها روابط خود را از سر گرفتند.

صفحه اول روزنامه فرانسوی L’Equipe روز چهارشنبه تصاویری از مسی و ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن قطر را منتشر کرد. تیتر اعلام کرد “فرق”.

زمانی که مسی به پاری سن ژرمن معرفی شد، گفت که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا “رویای” او بوده و فکر می کند که در “مکان عالی” برای این کار است.

با این حال، به نظر می رسد که اضافه کردن مسی سالخورده به خط حمله ای که کیلیان امباپه و نیمار در آن حضور دارند، دستور العملی برای موفقیت اروپا نیست.

با مسی، پاری سن ژرمن به طور مداوم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

آنها فصل گذشته لیگ 1 را بردند و قرار است امسال نیز این کار را انجام دهند، حتی اگر به سمت خط پایان لنگند.

مسی در اولین فصل سخت در پاریس تنها 11 گل به ثمر رساند و جدایی خود از بارسلونا را هضم کرد.

او در تمام رقابت‌ها در این فصل 20 پاس گل داده است و در لیگ 1 نیز پیشتاز است.

مسی رابطه خوبی با امباپه برقرار کرد، اما تنها اجمالی از او در بهترین حالتش بود.

شانس پی اس جی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با از دست دادن مسی کم نخواهد شد، اما باید دید خود این بازیکن به کجا خواهد رسید.

بارسلونا تمایل خود را برای بازگرداندن او پنهان نکرده است، اما مشکلات مالی کنونی کاتالان ها توانایی آنها را برای دستیابی به یک قرارداد شک و تردید ایجاد کرده است.

هیچ گزینه واضح دیگری برای مسی در اروپا وجود ندارد، به این معنی که او ممکن است به فکر انتقال به جای دیگری باشد.

تیم MLS اینتر میامی که مالکیت مشترک آن دیوید بکام است، مدت هاست که به عنوان مقصد احتمالی مسی در نظر گرفته می شود.

دیگری عربستان سعودی است، جایی که او می تواند رقابت خود را با کریستیانو رونالدو که اخیراً به النصر ریاض نقل مکان کرده است، از سر بگیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله