پاتریک ویرا پس از چندین شکست – فوتبال – از سمت مربیگری نیس اخراج شد

به گزارش روز جمعه باشگاه لیگ 1 فرانسه ، پاتریک ویرا از سمت مربیگری نیس اخراج شد و پس از پنج شکست پی در پی ، دستیار وی جایگزین شد.

آخرین افت برای بازیکن سابق آرسنال و برنده جام جهانی 1998 فرانسه شکست خانه “بایر” با نتیجه 3 بر 2 در روز پنجشنبه بود که خروج “نیس” از لیگ اروپا را تأیید کرد.

آدریان اورسی مسئولیت هدایت ویرا را بر عهده خواهد داشت. رومانیایی 53 ساله که بیشتر دوران بازیگری و مربیگری خود را در سوئیس گذرانده است ، دستیار مربی سابق نیس لوسیان فاور بود و سال گذشته به کار در ویرا بازگشت.

در بیانیه باشگاه آمده است: “در جلسه بعد از مسابقه روز گذشته ، مدیران نیس تصمیم خود را برای پایان دادن به همکاری خود به پاتریک ویرا اطلاع دادند.”

“پاتریک ویرا طی دو سال و نیم گذشته تمام قلب و حرفه خود را در خدمت OGC Nice قرار داده است.”

ویرا که در سال 2018 منصوب شد ، پس از شکست شوک آور هفته گذشته در دیژون ، احساس فشار بیشتری کرد و باشگاه بلند پروازانه لاجورد را در نیمه پایین لیگ 1 ترک کرد.

از دست دادن کاپیتان کهنه کار دانته ، مدافع سابق برزیل ، از آسیب دیدگی شدید زانو ، تیم او به شدت مانع شد.

ویرا در حال حاضر 44 ساله است ، از زمان ترک کن به میلان در سال 1995 در فرانسه کار نکرد ، اما پس از دو سال و نیم اداره باشگاه فوتبال نیویورک در ژوئن 2018 به نیس پیوست. “

پیش از آن ، او مربی تیم در منچسترسیتی بود ، جایی که وی در سال 2011 به کار خود پایان داد.

– جاه طلب Ineos –

ویرا در آخرین دوره مسابقات نیس در لیگ 1 به مقام هفتم رسید و در آخرین بازی که به دلیل شیوع ویروس کرونا محدود شد به رده پنجم و مقدماتی اروپا رسید.

نیس پس از سرمایه گذاری قابل توجه مالکان باشگاه Ineos ، در این فصل امیدوار بود که بتواند در بالای جدول قرار بگیرد و مبارزه کند.

این گروه به رهبری جیم راتکلیف ، میلیاردر پتروشیمی انگلیس مستقر در موناکو ، سال گذشته نیس را گرفت و این باشگاه را به مجموعه ای از مشاغل ورزشی شامل سوئیس لوزان اسپورت بلکه تیم سابق دوچرخه سواری Ineas اضافه کرد. اسکای “

Ineos که در تیم فرمول یک و تیم قایقرانی جام ملت های آمریکا نیز سرمایه گذاری کرده است ، می خواهد نیس به یک بازیکن عادی در مسابقات اروپا تبدیل شود ، وضعیتی که اکنون به نظر می رسد تهدیدآمیز است ، حتی اگر فقط 5 امتیاز با 5 تیم برتر فاصله داشته باشد. در لیگ 1 و یک بازی در دست داشته باشید.

بعد از شکست روز پنجشنبه ، که چهارمین مسابقه از پنج بازی گروهی لیگ اروپا بود ، ویرا اذعان داشت که “مانند هر مربی ای که پنج مسابقه متوالی شکست خورده است” ضعیف شده است.

وی گفت: “ما و هواداران نیز ناامید شده اند.”

فرانسه که در سنگال متولد شد ، بین سال های 1997 و 2009 توسط فرانسه 107 بار محدود شد.

او در فینال جام جهانی 1998 مقابل برزیل از نیمکت کنار رفت و سپس نقش اصلی را در پیروزی یورو 2000 فرانسه ایفا کرد.

ویرا همچنین در تیمی بازی کرد که در سال 2006 به فینال جام جهانی صعود کرد ، در حالی که در سطح باشگاهی با هدایت آرسن ونگر در آرسنال ، با کسب سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر ، موفقیت فوق العاده ای کسب کرد.

او تنها ستاره این نسل از فرانسه نیست که اخیراً توسط باشگاه “لیگ 1” اخراج شده است: تیری هنری ، همکار سابق او در “آرسنال” ، به ویژه تحت تأثیر فاجعه موناکو در 2018/19 قرار گرفت.

در گذشته ، ویرا ابراز تمایل کرده بود که هرگز به ایتالیا برگردد ، جایی که او همچنین در یوونتوس و آث میلان یا انگلیس بازی کرده است ، اما جدایی او از نیس یک شکست بزرگ در این برنامه ها خواهد بود.